Mediafax.biz Exclusiv

Magazinele Il Passo au avut vânzări de 5 mil. euro

Autor: Cristina Rosca

25.03.2011, 10:17 42

"Creşterea sedatorează în mare parte deschiderilor de noi magazine, care au avutun impact considerabil în vânzările totale. Sper ca 2011 să nuaducă nicio schimbare. Aş vrea ca la finalul anului să pot spune căam avut acelaşi rulaj ca anul trecut, pe magazinele existente", aspus Petru Chiriac, Managing Partner Il Passo şi ToscaBlu.

În 2010 compania a deschis un magazin IlPasso în Bucureşti Mall şi a relocat magazinele din Plaza Româniaşi Băneasa Shopping City, ceea ce înseamnă că au fost mutate dinspaţiul iniţial, însă au rămas în acelaşi mall. Tot anul trecutPestos a închis magazinul Il Passo din Liberty Center,Bucureşti.

"Principalul motiv pentru care închidem unmagazin este profitabilitatea acestuia".

În prezent compania deţine în total 11magazine, dintre care 10 magazine Il Passo în centre comerciale dinBucureşti, Constanţa, Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov şi un magazinTosca Blu în Afi Palace Cotroceni.

Pentru acest an compania are în plandeschiderea unui magazin Il Passo în centru comercial Palas dinIaşi.

"Ne mai dorim să deschidem Il Passo înCraiova, Galaţi, Bacău şi suntem deja în discuţii cu dezvoltatoriişi pentru alte centre comerciale din Bucureşti şi din ţară.Unele proiecte sunt înderulare aşa că extinderea se va concretiza şi în funcţie delansarea acestora".

Petru Chiriac mai spune că dacă analizămevoluţia chiriilor, acesta este momentul potrivit pentru noideschideri, însă contează dacă ai forţa economică necesară pentru ale susţine până devin profitabile. Executivul adaugă că preferă sădeschidă magazine în malluri pentru că aici există un flux stabilde clienţi şi pentru că retailul stradal din România a scăzut dincauza crizei.

"Din acest motiv am renunţat de exemplu lamagazinul de pe Calea Victoriei şi a fost primul din lista celor pecare le-am închis, chiar dacă funcţiona ca flagshipstore".

Magazinul din Calea Victoriei a fost închisîn 2008.

El mai spune că magazinele din Bucureşti auresimţit criza mai puternic decât cele din provincie. Pentru a facefaţă crizei, Chiriac spune că a renegociat chiriile, a închismagazinele neprofitabile şi a regândit în ansamblubusinessul.

"În 2009-2010, am privit fiecare magazin caun business separat şi în cadrul lui am renunţat la o parte dinpersonalul de magazin şi am schimbat politica de salarizare şibonusare.Deasemenea, am început să fim mult mai activi în promovare, nuneapărat în promoţii. Numărul acţiunilor promoţionale nu s-amodificat considerabil".

Il Passo concurează pe piaţa locală cujucători ca Musette, Bata sau Aldo. Brandurile Il Passo şi ToscaBlu sunt operate prin intermediul a trei companii - Hobs Expert,Solo Sscarpa şi Pestos - ai căror acţionari sunt Chiriac şi CorinaGhiorghiţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO