Mediafax.biz Exclusiv

O nouă industrie care îşi revine: ambalajele pentru industria alimentară

Autor: Laurentiu Cotu

22.06.2011, 19:17 268

Ambalajelede carton produse de fabrica Romcarton din Bucureşti sunt livrateaproape în totalitate pe piaţa internă (45% din producţie mergespre industria alimentară), exporturile reprezentând anul trecutdoar 2% din cifra de afaceri realizată de companie.

"Anul 2011 a început bine pentrudomeniul nostru de activitate, piaţa înregistrând o creşterecantitativă de 11%. Datorită majorării preţurilor pentru materiiprime, valoarea pieţei de carton ondulat a crescut în consecinţă cu44%. În acest context, cantitatea ambalajelor vândute de Romcartona crescut cu 17%, iar veniturile s-au majorat cu 37% în primultrimestru al anului 2011", au declarat oficialii companieiRomcarton.

Anul trecut, compania a produs întotal 27.000 de tone de carton ondulat, în creştere cu 6% faţă de2009. În acel an, piaţa de carton ondulat a scăzut atât cantitativ(minus 10%), cât şi valoric (minus 20%).

Potrivit conducerii companiei,creşterea pieţei se datorează mutării producţiei de carton ondulat,care în anii trecuţi era importat pe teritoriul României, dar şirevenirii afacerilor după criză.

Reprezentanţii Romcartonestimează valoarea pieţei de carton ondulat din 2010 în jurul a 150de milioane de euro.

Producătorul de ambalaje dincarton a fost achiziţionat în anul 1991 de grupul francez Rossmann,care deţine 22 de fabrici de hârtie şi/sau carton ondulat în Europaşi Africa.

Acţionarul Romcarton este Sical, parte aRossmann Groupe France.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO