Mediafax.biz Exclusiv

Primul magazin Gucci din ţară se deschide în decembrie în locul fostei braserii de la Hilton

Autor: Mirabela Tiron

16.11.2010, 16:58 58

"Pregătim pentru deschidere magazinul Gucci,pe care îl amenajăm şi pentru care vor lucra zece angajaţi", adeclarat Alessandro Amato, acţionarul Sodo Migliori, care a adăugatcă nu poate face publice informaţiile legate de obiectivele debusiness pentru primul an de funcţionare almagazinului.

Compania Sodo Migliori România a finalizatanul trecut cu o cifră de afaceri de 20,9 milioane de euro şi unprofit de circa 317.000 de euro, potrivit datelor de la RegistrulComerţului.

În 2008, Alessandro Amato a adus pe piaţaromânească şi brandul italian de îmbrăcăminte şi încălţăminte sportPaul&Shark.

Potrivit unui studiu efectuat în urmă cu doiani de Nielsen Global Research, Gucci, care va fi prezent înRomânia printr-un magazin de 250 de metri pătraţi, pe fostul spaţiual celebrei braserii din Hilton, este cel mai dorit brand de luxdin lume.

Omul de afaceriitalian Alessandro Amato, acţionarul companiei Sodo MiglioriRomânia, care operează magazinele de bijuterii Cellini şiSwarovski, dar şi pe cele de îmbrăcăminte Paul&Shark, va aduceîn decembrie şi brandul de lux Gucci într-un magazin ce se vadeschide la parterul hotelului de cinci stele Athénée PalaceHilton.

"Deschidereamagazinului, în care vom investi 2 milioane de euro, va avea loc pe12 sau 15 decembrie.

Magazinul va avea zece angajaţi", a declaratAlessandro Amato, coacţionar al firmei Sodo MiglioriRomânia.

Compania a finalizat anul trecut cu o cifră deafaceri de 20,9 milioane de euro şi un profit de circa 317.000 deeuro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Amato nu a doritsă precizeze la cât se ridică valoarea contractului de închiriere aspaţiului de 250 de metri pătraţi pentru magazinul Gucci, pe cares-a aflat celebra braserie din Athénée Palace Hilton de pe CaleaVictoriei din Capitală.

Calea Victoriei este percepută ca fiindsingura arteră comparabilă cu marile bulevarde ale capitaleloreuropene caracterizate ca fiind de lux, însă nu în totalitatea sa,ci doar pe segmentul care se întinde de la hotelurile Radisson şiHilton până la intersecţia cu bulevardul ReginaElisabeta.

În ultimii doi ani şi-au făcut loc pe CaleaVictoriei magazine precum Hugo Boss, Paul & Shark sau VictoriaMen, mărci care vizează veniturile peste medie şi care aduc un aerproaspăt prin intermediul vitrinelor din sticlăpersonalizate.

Alte magazine care pot face concurenţămanechinelor din vitrinele marilor capitale europene suntmultibrandurile Mengotti şi Victoria 46. Dacă zona de mijloc de peCalea Victoriei iese în evidenţă cu magazine cu îmbrăcăminte şiîncălţăminte de lux şi din ce în ce mai multe buticuri cu ceasurişi bijuterii (Helvetansa, Cellini, Micri Gold), porţiunea dintrePiaţa Victoriei şi Palatul Ştirbei aproape că nu are activitatecomercială. În afară de noul magazin Hugo Boss şi alte douămagazine de decoraţiuni interioare, cele mai multe spaţii suntlibere, în aşteptare de noi chiriaşi.

Louis Vuitton la Marriott, Gucci laHilton

Retailerii înseamnă pentru hotelieri veniturisuplimentare din chirie, în condiţiile în care chiriile într-unhotel de cinci stele pot depăşi 100 euro/mp, potrivit estimărilorZF.

Mai mult pentru un brand de lux, prezenţaîntr-un hotel de cinci stele înseamnă şi trafic asigurat. Spreexemplu, compania Louis Vuitton România a înregistrat în 2009 ocifră de afaceri de 4,4 mil. euro (18,8 mil. lei) în 2009, înprimul an de prezenţă integrală la nivel local, în creştere cu 51%faţă de 2008, când a înregistrat afaceri de 2,9 mil. euro (10,7mil. lei), potrivit datelor raportate la Registrul Comerţului.Louis Vuitton România deţine un magazin în hotelul de cinci steleMarriott din Capitală.

În prezent, în hotelul Athénée Palace Hilton,aflat în proprietatea omului de afaceri George Copos, sunt prezentedouă magazine - La Casa del Habano, care vinde trabucuri cubaneze,şi un magazin de bijuterii MardiKian.

Pe fondul crizei economice, anul trecutveniturile hotelului de cinci stele Athénée Palace Hilton au scăzutcu 25%, până la 17 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO