Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa cartonului ondulat a crescut cu 6% anul trecut

Autor: Laurentiu Cotu

19.02.2012, 20:01 248

Potrivit reprezentanţilor companiei, factorii care au susţinut evoluţia pozitivă a pieţei au fost creşterea consumului produselor "made in Romania", în detrimentul celor de import şi sporirea volumului exportului produselor "low cost", fabricate şi ambalate în ţară.

"Credem că această tendinţă de creştere se va confirma şi în acest an, de aceea previzionăm un plus de circa 5% al pieţei ambalajelor din carton ondulat faţă de anul trecut. Pe de altă parte, piaţa din România are o tendinţă întârziată comparativ cu ţările vecine. Consumul de carton ondulat pe cap de locuitor în România este de 11 kg faţă de 26 kg în Ungaria şi de 51 kg în medie în Europa", a declarat pentru ZF Transilvania Paul-Henri Kohler, preşedintele Romcarton.

În ceea ce priveşte producţia de hârtie a grupului francez Rossmann pe piaţa locală, aceasta a crescut în 2011 cu 25% faţă de anul precedent, până la 76.000 de tone, iar nivelul vânzărilor a fost de 24,5 mil. euro.

Totodată, producţia de ambalaje Rossmann în România a crescut anul trecut cu 12%, până la 48.000 de tone, iar cifra de afaceri pe acest segment a ajuns la 38 mil. euro (pentru ambele unităţi de producţie din România, Romcarton şi Ambro).

"În prezent, acoperim 70% din capacitatea de care dispunem atât pentru producţia de hârtie, cât şi pentru cea de carton. În ceea ce priveşte nivelul afacerilor, în acest an credem că vom urma trendul de creştere al pieţei de carton ondulat din România", a spus Paul-Henri Kohler.

Ambalajele de carton produse de fabrica Romcarton din Bucureşti sunt livrate aproape în totalitate pe piaţa internă (45% din producţie merge spre industria alimentară).

În ceea ce priveşte activitatea companiei Ambro, aceasta este structurată pe două divizii, cea de producţie a hârtiei pentru carton ondulat, respectiv divizia de producţie a cartonului ondulat. Divizia de hârtie din cadrul fabricii Ambro asigura anul trecut circa 80% din hârtia necesară producţiei de carton ondulat pentru cele două unităţi din România ale grupului Rossmann. Anul trecut, exporturile ajungeau la 15% din totalul vânzărilor de hârtie ale companiei, produsele Ambro fiind comercializate pe pieţele din Ungaria, Ucraina, Moldova, Serbia sau Bulgaria.

Anul trecut, grupul Rossmann a realizat în România investiţii totale în valoare de 2,5 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO