Mediafax.biz Exclusiv

Producătorul de ambalaje Dunapack merge pe un plus de 25% al vânzărilor

Producătorul de ambalaje Dunapack merge pe un plus de 25% al vânzărilor

Foto Shutterstock

Autor: Laurentiu Cotu

01.06.2011, 18:29 159

Compania aînregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 19,3 milioane de euro(81,4 milioane de lei).

"Estimările pentru anul în curs se bazeazăpe creşterea cererii de ambalaje din partea clienţilortradiţionali, dar şi pe noile colaborări. Piaţa cartonului şi-arevenit, astfel că aşteptăm în 2011 o creştere valorică a acesteiade 33% faţă de anul trecut", a declarat Vald Dinu Vasiliu, managingdirector al Dunapack Rambox Prodimpex.

Potrivit conducerii companiei din Covasna,anul trecut piaţa ambalajelor din carton ondulat a ajuns la 430 demilioane de metri pătraţi, ceea ce valoric înseamnă circa 120milioane de euro. Pentru acest an conducerea Dunapack estimează ocreştere valorică a pieţei până la 160 de milioane de euro, caurmare a revenirii cererii pentru ambalajele de carton.

Producătorul de carton ondulat mizează înacest an şi pe o creştere a profitului net de aproximativ 50%, dela circa un milion de euro (peste 4,5 milioane de lei) anul trecutla 1,6 milioane de euro (6,8 milioane de lei) în 2011.

Compania Dunapack Rambox livrează ambalajede carton ondulat pentru industria alimentară, textile şiîncălţăminte, industria farmaceutică, cosmetică, automotive,chimică, electronice şi electrocasnice, decoraţiuni interioare,materiale de construcţii, producătorilor de băuturi răcoritoare şialcoolice.

Cele mai multe produse Dunapack sunt livratepe piaţa românească, în condiţiile în care exporturile ajungeauanul trecut la aproximativ 4% din cifra de afaceri a companiei,vânzările la extern vizând doar Republica Moldova.

Pentru acest an Dunapack intenţionează săscadă exporturile sub 3 procente.

Compania şi-a bugetat pentru 2011 investiţiitotale de 1,2 milioane de euro în vederea retehnologizăriicapacităţilor existente.

Anul trecut Dunapack a finalizato investiţie de 500.000 de euro în modernizarea maşinii de cartonondulat.

În 2010 producătorul de cartonondulat a pierdut unul dintre clienţii importanţi, compania KraftFoods România, cel mai mare jucător de pe piaţa ciocolatei şi acafelei, ca urmare a transferării operaţiunilor de producţie Kraftde la Braşov în Bulgaria. Conducerea Dunapack a spus că pierdereaunor contracte în 2010 a fost compensată de cererea în creşterevenită din partea altor clienţi, fără să precizeze care sunt înprezent noile colaborări.

Printre principalii clienţi ai companiei senumără Nestlé, Heineken sau Angeli.

Compania Dunapack Rambox Prodimpex a fostînfiinţată în anul 1994, în localitatea Sfântu Gheorghe, judeţulCovasna, cu principal domeniu de activitate fabricarea hârtiei şicartonului ondulat şi a ambalajelor din hârtie şicarton.

Compania este membră a holdingului Prinzhorndin Austria, acţionarii fiind Dunapack Paper and Packagings LDT cu99,97% din acţiuni şi Prinzhorn Holding GmbH cu 0,03% dintitluri.

Fabrica de carton ondulat şi microondulatDunapack din Sfântu Gheorghe a fost inaugurată în anul 1997, înurma unei investiţii de 15 milioane de dolari.

Suprafaţa totală construită a fabricii estede 11.110 metri pătraţi, iar capacitatea de producţie este de peste90 de milioane de metri pătraţi de carton ondulat pe an.

Compania are 177 de angajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO