Mediafax.biz Exclusiv

Sony Pictures Television a cumpărat 51% din acţiunile Cable Direct

Autor: Cristina Rosca

10.11.2010, 18:17 44

Oficialii Centrade nu au dorit să facă publicăvaloarea tranzacţiei, spunând că "esteconfidenţială".

CompaniaCable Direct a avut anul trecut o cifră de afa ceri de 12,1 mil.lei(2,8 mi li oane de euro), în scădere faţă de 13,4 mil.lei în 2008şi a trecut pe pierdere, cu un minus de 200.000 de lei (47.000euro), potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Compania are 15angajaţi.

"Tot ce potsă vă spun în legătură cu această tranzacţie este că pune bazeleunei relaţii pe termen lung. Mă aştept ca în 2-3 ani să creştem cu100%", afirmă John Florescu, care împreună cu fraţii săi Radu şiNicholas Alexander a înfiinţat la începutul anilor '90 compania decomunicare Centrade.

Florescu maispune că cei de la Sony au fost cei care i-au contactat pentru cădoreau să pătrundă pe piaţa din Europa Centrală şi deEst.

SonyPictures Television este o divizie a companiei Sony PicturesEntertainment, cu afaceri de 7,3 mld. dolari în anul fiscal 2009,ce gestionează toate activităţile legate deteleviziune.

Punct de plecare înregiune
JohnFlorescu, director executiv al Centrade, spune că grupul a alesCable Direct pentru că este o companie "care a reuşit să facă banişi în timp de criză". "Pe de altă parte, Sony vine cu expertiza şine oferă şi mai multă siguranţă financiară." Florescu observă cătot mai mulţi giganţi americani de media şi televiziune suntinteresaţi de România.

El aminteşteastfel alianţa Time Warner cu CME (proprieterul ProTV şi astudiorilor Media Pro de la Buftea) şi investiţia pe care NewsCorpo are în panouri publi citare.

"Româniaeste o piaţă importantă în regiune, o piaţă cu potenţial, unde încămai există loc de creştere." România poate constitui şi un punct deplecare către alte pieţe.

Dupăintrarea pe piaţa locală Sony intenţionează să se extindă şi pepieţele din regiune prin intermediul CableDirect.

"Vrem săieşim şi pe alte pieţe. Am vizitat deja Bulgaria, Croaţia, Serbiaşi Cehia. Fiecare piaţă este diferită, clima tul media estediferit. Sin gurul lucru pe care îl au în comun este faptul căpreferă canalele tematice", spune JohnFlorescu.

Cable Directare în portofoliul său 9 canale tematice, printre care VH1(Viacom), National Geografic (NewsCorp.), AXN (Sony) şi Cartoon(Time Warner). VH1 şi National Geografic au fost adăugate înportofoliu în 2010, iar com pania are în plan "aducerea de noicanale tematice. Suntem interesaţi însă şi de broadcasting", spuneFlorescu, care a lucrat anterior ca jurnalist şi producător TV înStatele Unite.

Ce face Cable Direct

Cable Directse ocupă de vânzarea de sloturi de publicitate (spaţii în careintră reclamele) pentru canalele tematice pe care le are înportofoliu, abordând atât companii locale, cât şieuropene.
În cazulunor canale, cum este cazul VH1, se ocupă şi de producţie locală."Am investit în Cable Direct pentru că este ocazia perfectă de aopta pentru o abordare mai bine structurată a vânzării de sloturipublicitare pentru canalele noastre de televiziune prezente înRomânia", a declarat Eddie Nelson, vicepreşedinte al Sony PicturesTelevision.

John Florescu varămâne în funcţia de director nonexecutiv, iar BogdanLăzărescu,,fostul co-managing director al Cable Direct,va conduce compania împreună cu FlorinVişenescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO