Mediafax.biz Exclusiv

Tavares, Renault: Prioritatea noastră este expansiunea internaţională şi este esenţial să accelerăm viteza cu care un nou model este introdus pe o piaţă

Autor: Bogdan Alecu

16.01.2012, 13:42 101

Astfel, numărul total de modele noi nu va depăşi 8-10, nivelul considerat rezonabil din punctul de vedere al costurilor şi al logicii de alocare a resurselor. În aceste condiţii, conform planului actual, în termen de trei-cinci ani, gama Dacia va atinge maturitatea în sensul acoperirii de piaţă.

"Este mai important să accelerăm viteza cu care un nou model cu rol de cap de pod - Logan, Duster sau Lodgy - este introdus pe o piaţă care trebuie cucerită decăt să adăugăm gamei un vehicul suplimentar.Fiindcă prioritatea noastră este expansiunea internaţională", spune Tavares.

In 2012 gama Dacia urmează să se extindă cu două maşini - Lodgy, monovolum compact, cu un preţ de pornire estimat de presa germană la 9.500 de euro şi Logan II, a cărui intrare în producţie se pregăteşte la uzina de la Mioveni şi care ar urma să coste de la 9.000 de euro.

În ceea ce priveşte speculaţiile privind retragerea Renault din România, Tavares spune că "nu există absolut niciun temei pentru niciun fel de speculaţii".

El a adăugat că s-a decis la nivel de grup ca echipa de ingineri români condusă de Jérôme Olive să beneficieze de o mai mare autonomie, ţinând cont de calitatea managementului, a formaţiei lor profesionale şi a spiritului de competiţie.

"Suntem aici ca să facem Dacia să reuşească şi sperăm că, având şi sprijinul societăţii româneşti, al Guvernului român, să construim o poveste din care toată lumea să aibă de câştigat, aşa cum s-a întâmplat şi din 1999 până acum", a mai spus COO Renault.

Mai mult, oficialul Renault a adăugat că "este de datoria noastră, în interesul cel mai bun al Dacia, să menţinem activitatea echipei de aici sub o presiune competiţională puternică, pentru a-i permite să-şi apere şansele în concurenţa internaţională" extrem de intensă. Aşa procedează Renault cu toate echipele, şi cu cele din Franţa, Germania sau Spania: "Noi suntem competitori prin natură şi trebuie să câştigăm, iar scutul nostru faţă de concurenţă şi faţă de viitor trebuie să fie atractivitatea şi calitatea vehiculelor, performanţa reducerii costurilor, ingeniozitatea tehnică."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO