Doru Lionachescu, partener principal la Capital Partners, propune un Guvern de tehnocrati si reducerea la jumatate a numarului de bugetari. Sunteti de acord cu el?

Doru Lionachescu, partener principal la Capital Partners, propune un Guvern de tehnocrati si reducerea la jumatate a numarului de bugetari. Sunteti de acord cu el?

Doru Lionachescu, partener principal la Capital Partners, propune un Guvern de tehnocrati si reducerea la jumatate a numarului de bugetari. Sunteti de acord cu el?

  • Doru Lionachescu, partener principal la Capital Partners, propune un Guvern de tehnocrati si reducerea la jumatate a numarului de bugetari. Sunteti de acord cu el?
Comentarii (85):
merlin - 12 noiembrie 2009, 21:17

A noastra tara mult hulita are cam 20 de milioane de locuitori.
Forta de munca valida e de vreo 4,5 milioane din care...1,2 sunt bugetari.
Lasand deoparte disensiunile create de guvern si frustarile aparute la multi dintre patroni sa va fac niste scenarii da?
1.Sunteti un copil obisnuitsi vreti safiti educat. 8 clase obligatoriu si apoi plateste tata 4-5000 de euro minim/an daca vrei mai departe. Adauga inca 10000/an pt facultate Bologna(adica 3 ani plus 15000/an pt un master si 20000/an pt un doctorat. in total fara doctorat cam...80000Euro sa aveti la baza o facultate!
2. Mergeti si va operati. Patit asigurare dar pt apendicita mai platita 5000 de euro, pt nastere 8000 etc. Din asigurare bineinteles dar daca nu ai fond te trimit de nu te vezi la spitalul(unic/oras) public sau al saracilor!
3. Pt serviciii publice sunteti obligat la o subventie anuala de mini 500 de euro. Nu da si vei fi ocolit de pompieri/salubritate etc
Toate serviciile publice actuale sunt platite cu salarii de mizerie si numai 10% din mult hulitii de bugetari au salarii mai mari de 2000 de ron net!. Faceti un raport si osa vedeti ca si aici se aplica regula 20/80. Nu stiti ce aia? 20% din angajatii bugetari iau 80% din fondul de salarii. Si raportul Bucuresti restul tarii e acelasi nu stiati?
Cand va fi sa va operati pe creier domnule patron va vom da pe mana unui proaspat absolvent de facultate si vedem dupa!
Problema e la Bucuresti unde se cheltuie si sunt arondati cam jumatate din fondurie alocate de la buget in condtiile in care raportul populatiei e de 2 la 10!
Asa ca mai ganditi-va si apoi dati cu piatra in bugetar!

merlin - 12 noiembrie 2009, 21:14

A noastra tara mult hulita are cam 20 de milioane de locuitori.
Forta de munca valida e de vreo 4,5 milioane din care...1,2 sunt bugetari.
Lasand deoparte disensiunile create de guvern si frustarile aparute la multi dintre patroni sa va fac niste scenarii da?
1.Sunteti un copil obisnuitsi vreti safiti educat. 8 clase obligatoriu si apoi plateste tata 4-5000 de euro minim/an daca vrei mai departe. Adauga inca 10000/an pt facultate Bologna(adica 3 ani plus 15000/an pt un master si 20000/an pt un doctorat. in total fara doctorat cam...80000Euro sa aveti la baza o facultate!
2. Mergeti si va operati. Patit asigurare dar pt apendicita mai platita 5000 de euro, pt nastere 8000 etc. Din asigurare bineinteles dar daca nu ai fond te trimit de nu te vezi la spitalul(unic/oras) public sau al saracilor!
3. Pt serviciii publice sunteti obligat la o subventie anuala de mini 500 de euro. Nu da si vei fi ocolit de pompieri/salubritate etc
Toate serviciile publice actuale sunt platite cu salarii de mizerie si numai 10% din mult hulitii de bugetari au salarii mai mari de 2000 de ron net!. Faceti un raport si osa vedeti ca si aici se aplica regula 20/80. Nu stiti ce aia? 20% din angajatii bugetari iau 80% din fondul de salarii. Si raportul Bucuresti restul tarii e acelasi nu stiati?
Cand va fi sa va operati pe creier domnule patron va vom da pe mana unui proaspat absolvent de facultate si vedem dupa!
Problema e la Bucuresti unde se cheltuie si sunt arondati cam jumatate din fondurie alocate de la buget in condtiile in care raportul populatiei e de 2 la 10!
Asa ca mai ganditi-va si apoi dati cu piatra in bugetar!

marius - 12 noiembrie 2009, 12:22

Nu poti reduce numarul bugetarilor fara a avea criterii clare de selectie si ajustarea legislatiei in asa mod incat sa nu mai necesite padurea asta stufoasa de angajati. Degeaba dai afara angajati decenti si ti de parasutele politice. As propune un sistem anual de evaluare a competentei si activitatii acestora. Ultimii 5-10% ar trebui dati afara si posturile scoase la concurs pentru alte persoane. Asa ar simiti si ei cum este sa lucrezi afara in jungla. Cifra care trebuie disponibilizata este corecta. Am lucrat in sistem si acum sunt pe cont propriu, cu 30 de angajati, deci cam stiu despre ce este vorba.

ad olteanu - 10 noiembrie 2009, 18:51

Nu sunt de acord cu mesajul politic despre un guvern fara coloratura politica... Misiuni diplomatice trebuie inchise, dar sa dai amarati afara e deplasat. Stie care e cea mai bugetofaga institutie? Ministerul de Interne. Femeile din Justitie, judecatoarele si procuroarele, mari si intangibile doamne, au salarii de peste 10000 lei pe luna. Numai una data afara inseamna cat 10 amarati cu 1000 lei pe luna. Aici trebuie umblat, da plus prefecturile si primariile. Apoi, asistatii social, clientii partidului stat PSD la care se raliaza PNL, clientii primarilor...

elena - 27 iulie 2009, 12:15

nu! asta inseamna someri, ajutor de somaj, consum scazut, defict in sfera consumului, productiei, desfacerii etc.
Nu1 insemna diminuarea contributiie la fondul de somaj, la fondul de pensii, la asigurari d esanatate! este bine asa?
daca da, reduceti bugetarii ca oricum nu fac nimic1 majoritatae au studii superioare, deci muncesc cu capul si nu cu muschii! jos cu ei! sa treaca la carat saci, fiare etc!
oricum, urata campanie impotriva bugetarilor! cei ce se plang de cat de mult muncesc la privati, privatii care se plang de cate impozite dau la stat, adica, bugetarilor in opinia lor, pana mai ieri unde au lucrat?
faceti o cercetarae sumara si veti descoperi ca cei ce aveau probleme cu disciplina, cei ce nu-si gaseau locul si rostul intr-un program de 8 ore, si-au gasit o afacere proprie! oare de unde au avut bani pentru deschiderea unei firme, pentru inchirierea unui spatiu, pentru achizitionarae de utilaje sau marfa pentru inceput?
cred ca toti au avut un unchiu Sam sau o matusa Tamara! si daca da, cinste lor si rudelor!
IATA, ALTII NU AU REUSIT SA PUNA NIMIC DEOPARTE DIN FABULOASELE ASALARII DE BUGETAR CA SA-SI DEsCHIDA PRAVALIE... NICI MaCAR CU SCARA!
Asadar, puneti tunurile pe ei!
Sa ne vedem cu bine la privati, care ne asteapta cu bratele deschise sa preia povara bugetar!

Marx - 25 iulie 2009, 18:20

Noi romanii, nu avem vocatie de albina ( reguli de stup ) asa cum au nemtii, japonezii . Sloganul nostru national este : urma scapa turma . In concluzie , descurcati-va cum puteti si feriti-va portofelele de mina lunga a statului.

Catalin POPESCU - 22 iulie 2009, 09:05

Numai in acest mod vom putea trece aceasta perioada de "deranj" mondial economico-financiar. In firma mea, printre alte ajustari si reduceri de cheltuieli, am fost nevoit sa tai salariile cu 50% pana la "regandirea" afacerii. Am intrebat angajatii ce doresc: sa ramanem toti cu 50% din salarii sau sa plece jumatate? Au decis sa ramana toti! Mi-a placut! Pana in septembrie trebuie sa revin cu salariile la normal indiferent de evolutia pietei. Atat pot rezista coechipierii mei in aceste conditii de salarizare.
Guvern de tehnocrati care "nu au mama nu au tata" este SINGURA solutie pe care eu o vad viabila. Din pacate "jocurile" politice nu cred ca vor lasa acest lucru sa se intample cu toate consecintele "grele" care vor avea loc. Sunt curios cum putem noi sa influentam acest joc pentru a se ajunge la un guvern de tehnocrati?! Cu toate gandurile bune, Catalin.

Laurentiu - 21 iulie 2009, 00:22

Laudatorii dlui Lionachescu probabil ca nu au citit ca dansul vrea sa "impoziteze agresiv proprietatea". Sunteti gata pentru asta? Sunteti de acord cu un impozit pe proprietate de 1% din valoarea bunurilor cand acum impozitele pe proprietate sunt de sub 0.1%? Asta ar insemna impozit de 1000 euro/an pentru un apartament de 100 000 euro, asa cum sunt evaluate cele mai multe apartamente din bucuresti. Nu cred asta. Dl Lionachescu da impresia ca nu stie exact despre ce este vorba. Desi ca bancher ar trebui sa aiba un business plan perfect, dansul prezinta doar o insailare bazata mai mult pe o pornire emotionala. Bancherii nu au scos niciodata o tara din criza. Ei se pricep doar sa provoace crize, cum este si cea de fata. Criza de fata nu a fost declansata nici de profesori, nici de politisti, nici macar de politicieni, ci de bancheri. Acum bancherii vor sa deturneze atentia de la dansii, pentru ca lor le merge bine in continuare. BRD are un profit imens pe Q1, desi nu prea mai da credite. Are destui prizonieri care platesc in continuare dobanzile lor uriase. Caci bancile au posibilitatea de a mari cum vor dobanzile. Sunt singurele firme din Romania care pot modifica cum vor si unilateral termenii financiari ai unui contract. Bancile au inclusiv dreptul prin lege sa mareasca dobanzile, taxele, comisioanele (pentru care nu platesc TVA sau alte taxe) pentru a-si acoperi orice paguba. Bancile nu platesc TVA. Pana si editurile platesc timbru literar, dar bancile nu mai platesc nicio alta taxa. Si acum vine un bancher sa ne instige impotriva bugetului unde oricum nu plateste mare lucru.

Laurentiu - 21 iulie 2009, 00:06

Inca ma uit uluit la comentarii, cum cititorii frustrati ca au stat la coada la finante ar fi gata sa-si dea si viata pentru idealurile dlui Leonachescu. Saracii de ei, uita de bancheri, al caror avocat este dl Leonachescu, care jupoaie de zece ori mai multe piei de pe privati decat statul.
Bancile nu platesc TVA, au legislatie separata, de exemplu legea care penalizeaza contractele abuzive nu se aplica si bancilor, nu sunt controlate de Garda Financiara, nici de protectia consumatorilor, ci doar de prietenii de la BNR, bancile au sprijin nelimitat de la BNR. Recent romania s-a imprumutat cu un vapor de euro pentru a da bani bancilor. Prima Casa are drept scop tot ajutarea bancilor.

Sigur ca numarul bugetarilor si cheltuielile bugetare pot fi rationalizate, dar asta nu ii va face mai fericiti decat in mintea lor pe cei care lucreaza la privat, caci asta nu inseamna automat reducerea taxelor. Romania a ramas in urma nu din cauza cheltuielilor bugetare, ci pentru ca multi multi ani a platit din greu fraudele si falimentele bancare, avand artizani bancherii. Bancorex, Banca Agricola, Credit Bank, Bancoop, Banca Religiilor, Dacia Felix etc... au costat bugetul de stat zeci de miliarde de dolari pe cand salariul mediu in Romania era sub 100 dolari/luna.

In schimb, privatii platesc din greu "tainul" la banci, care banci nu doar ca nu fac nimic pentru economia reala, ci chiar o franeaza.

In 1991 dl Stolojan nu a nationalizat valuta, cum gresit se crede, ci a dat-o bancilor comerciale. Masura a falimentat pe micii producatori exportatori care incepusera sa se ridice, dar a imbogatit pe bancheri, care au pus mana pe toata valuta tarii, golind conturile clientilor si dand in loc lei la cursul BNR, un curs artificial, rupt de realitate, clientii pierzand circa 60% din valoarea tuturor sumelor in valuta incasate, inclusiv conturile avute. Cu acesti bani practic furati de la clienti s-a lansat in marile afaceri dl I Tiriac, caci la asta i-a folosit Banca Tiriac. Da, este acelasi Tiriac care sta inca intr-o vila de la stat cu 2 milioane lei vechi chirie lunara, care a avut domeniu de vanatoare luat practic pe gratis dar care, ca si dl Lionachescu, nu pierde nicio ocazie sa infiereze bugetul si taxele.

Constantino - 20 iulie 2009, 14:13

Dar de ce abia acum ..... Ei, pana la urma ar fi bine si ...acum, dar credeti ca exista vreo sansa de reusita? Daca da, cine va impune acest Guvern?Actualul...?!
Consider ca daca nu radem toti hotii si toate aranjamentele privind licitatiile, prin legi dure, foarte dure, nu o sa facem nimic.
De altfel, legislatia trebuie schimbata ca prea e neclara si utati-va unde am ajuns.
Sa vina odata tehnocratii, domnilor!

Mihai Iliescu - 20 iulie 2009, 10:55

Total de acord , dar este realizabil luind in calcul ca aplicarea masurilor unui guvern se face de catre un aparat care, din pacate , este in parte , la fel de neprofesionist si implicat politic ?

vanghelica - 20 iulie 2009, 10:28

...jumatate din bugetari inseamna:
1. profesori: la jumatate - sa nu mai aud de probleme cu gradinitele, scolile, etc...
2. medici si personal sanitar: deja jumatate din necesar, se propune reducere la inca jumatate: daca se moara cu zile...cu cine o sa mai faceti "productie" dragi tovarasi si preteni?
3. finate publice: pai e perfect! dar sa nu va plangeti ca nu aveti subventii...
4. politisti: si asta jumate din efectivul necesar...inca jumate si gata...ce mai conteaza...
5. pompieri si protectie civila: las-ca nu mi-o lua foc tocmai mie...si nici n-o sa ma bata cutremuru taman acu...
6. armata: iaca traba si cu astia...ce nevoie e de ei pe vreme de pace?...
etc...

stanciu dan - 19 iulie 2009, 12:58

am avut o firma de constructii cu 200 de angajati, din cauza ca nu mai am de lucru am redus nr. la 25, guvernul daca nu mai are de lucru de ce nu renunta la bugetari, este nesimtire pe fata cu banii contribuabilului, sunt de acord cu un guvern de tehnocrati, se fura cu acte in regula, pina nu trec alegerile nu se vor lua masuri, dar apoi va fi prea tirziu, interesul de grup face legea in romania, daca firmele private nu contribuie la buget pentru ca nu are , guvernul se imprumuta sa dea salariile bugetarilor, adica sa traiasca 100 si nu ne pasa de ceilalti 1000

andrei banu - 17 iulie 2009, 20:21

Combinatia de bugetari necalificati la aproape orice nivel si oriunde, sefi/ministri cras incompetenti care provin dintr-un sistem invechit cu limite de educatie economica, principii morale si etice cu politicieni/parlamentari corupti si de aceeasi teapa (din pacate indiferent de varsta) este LETALA pentru aceasta tara! Nu avem coruptie din cauza saraciei ci INVERS! Cea mai mare piedica in dezvoltarea unui sistem functional este lipsa de educatie, coruptia si lipsa pedepsei=JUSTITIE NEFUNCTIONALA! Aici se discuta la infinit si nu se intimpla nimic...si asta de 20 de ani!
E caregialesc la extrem.

victor ionescu - 16 iulie 2009, 04:11

mda ce te poti astepta de la un individ ptr care totul se invarte in jurul banilor. "lumea este un bordel" cum spunea arthur koestler iar astfel de indivizi sunt oamenii de baza in bordelul mondial. dar sa citam:"ministerele-sinecura: Turism, IMM, Cultura, Tineret, acestea trebuie sa dispara, activitatea lor utila (daca exista?!)" normal domnu' ca nu exista activitate in ministerul culturii! m-as mira daca ai cunoaste cu ce se ocupa un astfel de minister sau ce desemneaza acest cuvant "cultura"! e adevarat nu are o legatura stransa cu grija dvs"banii" si atunci e mai greu cu semnificatia. pe langa spaimele isterice tipic mioritice "ne indreptam spre haos", pierdem ce am castigat in 20 ani in urmatoarele 12 luni bla bla( ce pierdem domnu'? sau te referi poate la eventualele pierderi ale afacerii d-tale?) , domnia sa sufera de o profunda ingustime de perspectiva asupra a ceea ce trebuie să facă o guvernare referindu-se strict la domeniul economic si la economisirea banilor, un "guvern tehnic" fiind ceea ce trebuie să aleagă romanii într-un moment istoric (d-le, dumneata trebuia sa te faci istoric că detectezi bine "momentele istorice"wink. pe scurt sforaituri si interese proprii ascunse. adica:" ia da-o bah naibii de cultura, ce eu dau bani pe muzee, picturi, teatru prostii d-astea? banii bah, banii, asta conteaza. fraierii ashtia depasiti din guvern ne toaca banii, ia sa vina unii de-ai nostri sa vezi atunci ce istorie facem noi" si ca sa inchei am mai vazut si un comentariu facut din perspectiva calului, in care scolile dau absolventi numai prin contracte cu firmele adica facem scoala ptr a deveni un vajnic muncitor. asa tovarashi reduceti totul la util, performanta, bani. orientati omul direct spre munca din nascare, ii dati ceva timp liber(liber de ce?) ptr odihna animalului de povara si apoi de la capat pana la ultima afacere:moartea. restul e fara importanta.
ps pe un astfel de guvern tehnic adica barbar l-as huidui mai abitir decat pe cel de sub comanduirea lui boc

Nicolaide Matache - 15 iulie 2009, 10:41

Opinia domnului Doru Lionachescu, pe care il apreciez mult, este OK. Este revoltator ca o Placinta, fie ea chiar si o buna profesionista in textile, sa fie catapultata pe un domeniu precum tineret-sport. Este timpul profesionistilor.

crsistian - 15 iulie 2009, 09:37

Este singura solutie care a mai ramas acestei tari. Am ajuns sa fim o tara de bugetari. Mergeti in orice institutie a statului (si stiu foarte bine ce spun acum, pentru ca ma "lovesc " zilnic de ele) si ve-ti vedea dintr-un birou de sa spunem 5 persoane, doar 2 lucreaza iar ceilalti stau si joaca solitaire, fac integrame sau vorbesc la telefon cu sotul, sotia, copii. etc. . CUM ESTE POSIBIL ca un agent economic sa fie obligat sa "arhiveze" lunar declaratii la ITM, CAS, CASS, SOMAJ si apoi toate aceste declaratii (sub alt format binenteles) la ANAF? De ce trebuie sa platim acesti functionari care au functia de a prelua niste hartii si sa puna o stampila. de ce cand te duci sa platesti niste taxe la ANAF, sunt TREI PERSOANE cu care trebuie sa intri in contact. Haideti sa va spun cum se incaseaza in Alba Iulia taxele la ANAF. O functionara face foaia de varsamant (GHISEUL NR. 3) si esti trimis la GHISEUL NR. 5. Aici o tanti i-a foaia, se uita pe ea si o transmite colegei de ghiseu, care o introduce in calculator, dupa ce este listata aceasta o inapoiaza colegei de la care a primit-o si aceasta incaseaza banii. TREI PERSOANE???????. DE CEEEEEEE. DE CE PLATIM ATATEA FUNCTIONARE? Si sa nu mai urcam in sus la celelalte birouri ca .......... Este un mic exemplu ca nu imi ajung 5 pagini sa va scriu despre aceste institutii de FURAT BANI.

Ion STANCA - 15 iulie 2009, 07:52

De acord cu initiativa dvs., asa nu mai merge.

In ultimii 10 am implementat aplicatii informatice in sistemul bugetar (inclusiv o solutie SAP), cunosc destul de bine sistemul din interior. S-a investit peste 1 miliard de euro in sistemul insformatic, haotic.

Contati si pe mine.

Lukas Melnicky - 14 iulie 2009, 15:19

De acord insa nu-mi pot imagina cum un guvern din Romania poate sa-si asume esecul. -smile Putere si bani castigati pe urma ei sunt o tentativa prea mare ca sa se ocupe cineva de faptul ca intregul ansamblu cade in noroi. Chiar daca cade, e bun pana se poate * din el.

Liviu Sav - 14 iulie 2009, 14:45

Vrand-nevrand tot la reducerea aparatului de stat ajungem! Daca se va face cu ajutorul unui guvern tehnocrat sustinut politic, aceasta reducere va aduce dupa ea costuri mai mici si posibilitatea relansarii economice intr-un interval mult mai scurt de timp. Daca nu se doreste acest lucru, reducerea se va produce dupa ce mediul economic va sucomba si nu va mai alimenta mai deloc bugetul, iar statul nu va mai avea de unde sa se imprumute ca sa finanteze salariile bugetarilor. Doar ca atunci va fi dureros atat din punct de vedere social si politic, cat si din punct de vedere economic, iar punctul de plecare pentru reconstructie nu va mai fi 1989, ci cu vreo 40 de ani mai devreme.

Pagini: 1 2 3 4 5

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!