Opinii

Marele câştigător al alegerilor: Generaţia cu cardul la gât, generaţia urbană, de uber, de multinaţionale şi companii mari antreprenoriale româneşti, generaţia afacerilor de la zero, generaţia de birouri, mall-uri şi city-break-uri, generaţia cea mai europeană, care vrea să se plimbe liberă şi să muncească oriunde în Europa

OPINIE CRISTIAN HOSTIUC, director editorial ZF

Marele câştigător al alegerilor: Generaţia cu cardul...

Autor: Cristian Hostiuc

26.05.2019, 20:49 68922

Alegerile europarlamentare şi referendumul au adus la vot o generaţie care vrea altceva de la clasa politică, o generaţie care este împotriva clasei politice care de 30 de ani este la putere.

Când scriu acest articol (20:30) nu ştiu rezultatul final al alegerilor, dar conform datelor vehiculate toate cele trei partide PSD, PNL, USR-PLUS, pot câştiga alegerile. Le desparte o diferenţă de un punct procentual.

USR-PLUS este marele câştigător iar PSD a pierdut dar a pierdut cu mult mai mult decât se aştepta.

Iohannis este un câştigător parţial şi va avea cea mai mare problemă, nu cu PSD, ci cu USR-PLUS.

Dar ca să revenim la votul de duminică, a câştigat generaţia urbană care are cardul de acces în companie la gât, generaţia de multinaţionale şi companii mari româneşti, generaţia afacerilor de la zero, generaţia întreprinzătorilor, generaţia care munceşte în clădiri de birouri şi stă mai mult de opt ore la muncă, generaţia care are meeting-uri şi conference call-uri, generaţia care „trăieşte” în mall-uri, generaţia de city-break-uri, generaţia de vânători de low-costuri şi tarife promoţionale, generaţia de Zara şi H&M, adică de haine colorate şi în trend, generaţia de clinici private de sănătate, generaţia de food court, cafenele şi restaurante urbane, generaţia de la 700 de euro în sus, generaţia care astăzi poate fi în Cluj şi peste o săptămână să aibă o întâlnire la Londra pentru prezentarea unui proiect.

Este generaţia de Power-Point şi de prezentări, de target-uri, de raportări, este generaţia care s-a pliat birocraţiei multinaţionalelor şi care vrea o anumită ordine şi disciplină. 

Este generaţia Uber - 2,5 milioane merg cu ridesharing - care luptă cu proprietarii reţelelor de taximetrie, baroni de-o viaţă întreagă. 

Votul USR-PLUS-ului şi o bună parte din PNL este copia fidelă a hărţii de business a României: 10 judeţe fac 70% din business şi angajează 80% din salariaţi.

Această generaţie urbană de 5 milioane care a votat pentru USR-PLUS şi PNL este cea mai europeană din toată Europa.

Este o generaţie care nu crede şi nu îmbrăţişează retorica PSD împotriva multinaţionalelor, împotriva marilor lanţuri de retail, împotriva Diasporei şi a celor care muncesc în străinătate, şi ei au drept de vot, este o generaţie care nu mai vrea corupţi, nu în sensul baronilor PSD, care se vopsesc pe păr, coboară din Mercedes-Benz-uri de 100.000 de euro, care împart mâncare şi dau ajutoare, care încurajează locuitorii să nu muncească, care se sprijină pe cefe late, pe bodyguarzi şi pe bătaie, pe cei care numără milioane şi în jurul lor este numai sărăcie.

Este o generaţie care nu vrea ca Dragnea să scape, cu toate că, ironic, Dragnea le-a dat cel mai mult din punct de vedere financiar – studenţii să meargă liber cu trenul, le-a menţinut programul Prima Casă, foarte bun pentru zona urbană, pentru tinerele familii, pentru fete, are cele mai bune facilităţi fiscale pentru micii întreprinzători şi pentru liberii profesionişti.

Ironic, în cea mai bună perioadă de creştere economică şi de salarii, unde PSD a avut rolul cel mai mare, zona urbană care a câştigat din toate aceste lucruri nu a votat cu PSD, ci cu USR-PLUS şi PNL. Mare ironie. 

Dar Dragnea şi PSD nu sunt văzuţi ca fiind parte din zona urbană, atâta timp cât în spatele lor sunt baronii PSD, Codrin Ştefănescu, Olguţa Vasilescu şi una dintre cele mai mari greşeli ale celui mai mare partid politic din România – Viorica Dăncilă.

Viorica Dăncilă este tot ceea ce nu vrea zona urbană, pentru că ei nu sunt ca ea.

Poate o să vă surprindă ceea ce spun dar această generaţie urbană îşi trage istoria din cei care l-au votat pe Corneliu Vadim Tudor în anul 2000 şi l-au dus în turul doi al alegerilor, atunci când a câştigat Ion Iliescu.

Acea generaţie tânără, 18-24 ani, l-a votat pe Vadim ca să nu voteze PSD-ul şi pe Ion Iliescu, acea generaţie a început să se angajeze în multinaţionale atunci când au început să vină investiţiile străine, iar la alegerile din anul 2004 au votat in corpore cu Traian Băsescu, şi au stat cu el timp de 10 ani.

Acum au ieşit la vot copiii acelei generaţii.

Generaţia PSD, moare treptat, natural, este prinsă în zonele sărace din România, unde nu sunt deloc investiţii, iar copiii lor au plecat la muncă în străinătate.

În zona urbană, în fiecare an intră pe piaţă 200.000 de oameni, cei care împlinesc 18 ani, dintre care 100.000 rămân acolo, iar 70.000 pleacă la muncă în străinătate.

Câştigul USR-PLUS şi câştigul PNL prin aducerea lui Rareş Bogdan arată dincolo de votul împotriva PSD mişcările fundamentale demografice şi sociale din România.

USR, un partid fără lideri carismatici, a ajuns să ia aproape o tremie din voturile celor care au venit la vot.

Votul de la europarlamentare este mai mult decât un vot al teoriei conspiraţiei a celor care se află în spatele USR şi PLUS – Cioloş.

Este un vot urban, este un vot european, este un vot al generaţiei cu cardul la gât.

Şi întrebarea ironică, la final, unde este sediul central al USR-ului? Cred că mulţi vor să ştie în acest moment, ca să schimbe centrul de putere. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO