Opinii

Trebuie să ne tragem un glonte în cap. Şi să nu ratăm

Trebuie să ne tragem un glonte în cap. Şi să nu ratăm

Autor: Cristian Hostiuc

19.07.2012, 19:37 12087

Eu de-abia acum am realizat că noi am făcut autostrada Bucureşti - Ploieşti paralelă cu DN1. Nu sunt şofer şi merg prea puţin cu maşina, astfel încât nu m-a preocupat prea mult problema traficului pe DN1 spre munte sau spre drumul care duce la mare.

Deci 500 de milioane de euro a costat o bucată de autostradă - Bucureşti - Ploieşti - care, de fapt, este inutilă, având în vedere că partea cea mai importantă de autostradă - Comarnic - Braşov - nu există şi, probabil, nu va exista nici în următorii cinci ani. Să faci o autostradă care să fie mai lungă decât drumul tradiţional mi se pare o absurditate. Care a fost raţiunea pentru care s-a făcut mai întâi această bucată de autostradă? Nu se poate. Mi se pare că am dus Kafka pe un palier superior. Să vină un alai de prim-miniştri şi miniştri ca să taie panglica la o autostradă fără sens în acest moment şi să se mai laude cu acest lucru! Bine măcar că n-a venit şi Boc!

Cu 500 de milioane de euro am fi putut să facem cinci spitale noi-nouţe sau zece centre naţionale de afaceri care poate ar fi creat mai multe locuri de muncă şi ar fi adus mai mulţi investitori decât am câştigat noi din această bucată de autostradă. Dacă mai punem la socoteală şi autostrada inutilă Transilvania-Bechtel, unde s-au făcut până acum 60 de kilometri de autostradă pentru care am plătit 1,2 miliarde de euro, am vedea cum îşi bat joc de banii noştri, luaţi anual prin taxe şi impozite, cei cărora le dăm mandatul să ne conducă şi să ne administreze resursele.

Cum bate matematica noua autostradă Bucureşti-Ploieşti şi cum DN1 tot este cel mai rapid drum

Cea mai importantă cale comercială pentru România, care uneşte această ţară, devalizată de politicieni până în măduva oaselor, de vestul Europei, are tronsoane neîncepute, cel mai important fiind Sibiu-Piteşti, care traversează munţii. În schimb, avem autostradă Bucureşti - Ploieşti, de weekend. Oare cum reuşim noi să ne alegem astfel de preşedinţi, astfel de premieri sau miniştri?

Topul celor mai circulate drumuri din România. Autostrada Soarelui a fost făcută degeaba din punctul de vedere al traficului: Nu intră în primele zece!

Suntem chemaţi să votăm sau nu demiterea unui preşedinte. Trebuia să fim chemaţi să votăm demiterea întregii clase politice care a condus România în ultimii 12 ani! Pe vremea lui Iliescu şi Constantinescu nu aveam resurse pentru că eram ai nimănui şi trăiam prin inflaţie. Pe vremea lui Băsescu şi a tuturor guvernelor am avut resurse, sute de miliarde de euro, pe care cei de la putere i-au tocat cu acte în regulă, apăraţi de lege, de hotărâri de guvern sau de ordonanţe. O fi fost bună această autostradă, Bucureşti- Ploieşti, dar după ce era gata Comarnic-Braşov sau după ce se făcea Sibiu- Piteşti.

Nu ştiu ce putem face, dar măcar dacă vrem să ne împuşcăm în cap, că acceptăm aceste absurdităţi, aceste situaţii prin care îi tolerăm pe politicieni, măcar să nu ratăm!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO