Politică

"Este cea mai mare pagubă de după Revoluţie, poliţa acoperă o parte din daună"

"Este cea mai mare pagubă de după Revoluţie, poliţa...

Autor: Dan Straut

18.10.2017, 13:29 1836

„Pierderea totală este de 7 milioane şi jumătate de euro, bani încasaţi deja de agenţia Omnia Turism din vânzarea unui număr de 8.500 de pachete vândute pentru anul 2018. Este cea mai mare pagubă de după Revoluţie, iar poliţa de asigurare acoperă doar atât: 50.000 de euro. Acum sunt 244 de persoane aflate în sejururi în diverse destinaţii din străinătate, cumpărate prin Omnia Turism, din care 158 sunt pe cont propriu, în sensul că trebuie să-şi plătească singuri cazarea”, a spus ministrul.

Mircea Dobre le recomandă turiştilor care au achiziţionat pachetete printr-o agenţie de turism să verifice dacă, la rândul ei, agenţia a şi plătit transportul/avionul şi cazarea. Întrebat cum ar putea un turist să afle dacă agenţia a plătit transportul şi cazarea, Mircea Dobre a explicat că „există agenţia detailistă şi agenţia angrosistă; detailistul trebuie să-l informeze pe turist despre tot ce a făcut agenţia angrosistă; dacă şi detailistul minte, atunci avem de-a face cu un grup infracţional”.

De asemenea, ministrul Turismului a mai anunţat că va introduce un amendament normativ prin care agenţiile de turism să nu mai poatăsă vândă pachete cu mai mult de 12 luni anticipat. „Vă daţi seama, Omnia Turism avea, în martie 2017, pachete vândute pentru sfârşitul anului 2018”.

Referitor la situaţia Omnia Turism, Mircea Dobre a precizat că agenţia se afla în vizorul ministerului încă din luna septembrie, când conducerea agenţiei a fost invitată să prezinte situaţia concretă a contractelor şi poliţelor de asigurare. De ce nu au fost avertizaţi turiştii în legătură cu această situaţie? „Omnia Turism îndeplinea toate caracteristicile unei agenţii de turism de bună credinţă, nu ai cum să prevezi ce s-a întâmplat. Noi nu puteam spune că agenţia nu şi-a achitat obligaţiile, acestea sunt atributele ANAF”.

Ministrul Turismului a mai spus că va introduce obligaţia ca pachetul de servicii turistice să fie dublat de o poliţă de asigurare care va acoperi inclusiv repatrierea în cazul în care agenţia are probleme financiare.

Potrivit Ministerului Turismului, în urma falimentelor mai multor agenţii de turism, înregistrate în ultimii doi ani, instituţia a promovat, în luna august, un proiect de Ordonanţă de Guvern, adoptată în data de 30 august, prin care „s-a creat cadrul legal necesar stabilirii mecanismelor financiare de garantare a pachetelor turistice, în sensul obligării agenţiilor care comercializează pachete turistice de a asigura întreg volumul de vânzări”.

„În prezent, Ministerul Turismului, împreună cu Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF) lucrează la ordinul comun care va stabili modalitatea efectivă şi concretă de combinare a instrumentelor de garantare, astfel încât fiecare pachet turistic vândut să poată fi garantat până la furnizarea efectivă a serviciilor turistice achiziţionate de consumatori”, a comunicat, marţi, ministerul.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO