Politică

IPP: Cheltuielile partidelor la mijlocul campaniei: PNL - 673.058 de euro, PSD-PC - 642.652 de euro, PD-L - 486.879 de euro

20.11.2008, 18:40 41

Institutul pentru Politici Publice (IPP) a analizat cheltuielile partidelor cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual, dupa 14 zile de campanie, PNL aflandu-se pe primul loc, cu 673.058 de euro, urmat de Alianta PSD-PC, cu 642.652 de euro si PD-L, cu 486.879 de euro.

"Dupa primele 14 zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice a centralizat toate informatiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual. Pentru primele doua saptamani, analiza arata ca PNL a cheltuit 673.058 de euro, Alianta PSD-PC, 642.652 de euro si PD-L, 486.879 de euro", se arata intr-un comunicat al IPP, remis ieri presei.
Institutul precizeaza ca "la mijlocul campaniei electorale, suma totala cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual, investita de cei trei mari competitori, este de 1.802.589 de euro".
IPP arata ca, "fata de datele din prima saptamana, se constata o crestere mai mare a cheltuielilor PNL, care trece pe primul loc in privinta cheltuielilor, in timp ce PD-L pare sa fi pierdut deocamdata ritmul in ceea ce priveste publicitatea in presa centrala".
IPP anunta ca va prezenta periodic pe durata campaniei rapoarte privind publicitatea electorala in presa centrala, dar si locala, atat la nivel de partide, dar si defalcat pe candidati, cu ajutorul unei companii specializate in monitorizarea publicitatii - Alfa Cont. "Sumele monitorizate reprezinta investitiile brute. Calculul investitiilor brute in publicitate se face conform tarifelor de lista (rate-card) furnizate de publicatii, cuprinzand si eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorala. Nu este luat in calcul nici un discount, barter etc. Toate preturile sunt exprimate in euro si includ TVA. Monitorizarea se face pe: 21 de cotidiane centrale, 119 de reviste/ publicatii periodice si 15 posturi TV si 9 posturi de radio", mai precizeaza IPP.
Institutul anunta, in data de 12 noiembrie, ca Alianta PSD - PC a cheltuit 305.832 de euro cu publicitatea electorala in mass-media in prima saptamana de campanie, urmata de PNL, cu 296.070 de euro si de PD-L, cu 180.873 de euro, toate aceste formatiuni alocand aproximativ 50% din bani pentru presa scrisa si 50% pentru audio-vizual.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO