Politică

Ministrul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, spune că va controla dinainte designul standului României de la târgurile intenaţionale de turism

Ministrul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism,...

Autor: Departamentul Corespondenţi

28.09.2013, 09:29 333

La întâlnirea de vineri cu reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Staţiunilor Turistice şi ai Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România de la Băile Tuşnad, Maria Grapini a spus că, după criticile apărute în presă cu privire la modul în care s-a prezentat România la "International French Travel Market" de la Paris, a decis să vadă dinainte designul standului României de la târgurile intenaţionale de turism, spunând că nu vrea ca agenţiile şi firmele din domeniu să participe la târguri doar pentru că standul este gratuit, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Noi avem nişte târguri pe care le plătim ca stand. Aici trebuie să vă spun un lucru foarte franc. Dacă ne ducem şi primim bătaie, cum am primit la Paris, este o contrareclamă şi nu este o îmbunătăţire a imaginii. Eu nu mai vreau să spună agenţii sau firme din domeniul turismului: «ne ducem cu orice preţ la un târg internaţional doar pentru că e gratuit standul». O să vreau - şi spun fără să mă consult cu Răzvan (Răzvan Filipescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism - n.r.) - ca orice târg extern care se formează, dacă este sub pavilionul României şi este stand naţional, dinainte să văd designul, cum arată aranjamentul în stand. Pentru că ministerul este bătut şi România este bătută acum, cu tot scandalul ăsta, dar amenajarea standului şi-o face fiecare firmă, fiecare expozant. Noi o să băgăm în procedură să avem ansamblul târgului dinainte", a afirmat Maria Grapini.

Potrivit acesteia, România trebuie să folosescă încă doi ani actualul brand turistic, timp în care aşteaptă studiul de impact referitor la rezultatele promovării ţării sub acest brand.

"Deocamdată, nu avem un feed-back extraordinar pe acest brand de turism", a spus Grapini, adăugând că aşteaptă implicarea asociaţiilor, dar şi a specialiştilor în promovarea produselor turistice.

"Am purtat o discuţie cu cel mai bun în ştiinţa brandului, Aneta Bogdan, şi foarte inteligent mi-a spus: «dacă faceţi, într-adevăr, o grafică pentru balnear şi va fi foarte penetrantă, va duce mult mai mult turistul spre produsul turistic decât ceva făcut la general, care nu sugerează tot ce avem noi ca potenţial». Şi atunci, aştept implicarea şi în cadrul parteneriatului, să facem - asociaţiile profesionale, împreună cu acei specialişti - această marcare a brandurilor", a conchis Grapini.

România a participat, alături de alte zeci de ţări, la "International French Travel Market", unul dintre cele mai importante evenimente de profil de pe continent, care s-a încheiat vineri, la Paris.

Potrivit Business Magazin, umbrite de sloganul "Explorez les jardins des Carpates", mai puţin de zece persoane i-au aşteptat pe turişti la standul României, care a oferit câteva pliante şi hărţi despre ţara noastră. Cinci afişe lipite pe pereţi au promovat principalele destinaţii turistice ale ţării. Prin comparaţie, standurile vecine ale Greciei, Turciei şi Ciprului au impresionat prin măreţia şi designul menit să atragă vizitatorii, România neinvestind mai mult de câteva sute de euro în standul de la Paris şi având unul dintre cele mai neatractive locuri de la "International French Travel Market".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO