Politică

Premierul Viorica Dăncilă critică dur Opoziţia: Exportarea mesajelor alarmiste în afara ţării nu fac bine României

Premierul Viorica Dăncilă critică dur Opoziţia:...

Autor: Gabriel Pecheanu

03.04.2018, 17:06 163

”Esenţial este să înţelegem ceea ce s-a făcut pentru oameni, să renunţăm la discursul politic şi să ne gândim dacă acest lucru aduce un plus de imagine sau face bine României sau românilor. Programul de guvernare al PSD a avut parte de la început de o respingere automată din partea adversarilor partidului pe care îl reprezint. Acesta este adevărul. În cursul anului 2017 adversarii PSD au pus la bătaie un discurs alarmist pentru a contesta acest program care, vă spun foarte sincer, nu a făcut bine României. Este nevoie de mai multă responsabilitate. Atunci când aceste mesaje sunt exportate în afara ţării cui folosesc românilor, României? În niciun caz. Deci, deşi în decursul timpului au existat divergenţe majore între politicile economice ale PSD şi ale PNL, niciodată până acum nu s-a ajuns la o asemenea radicalizare a discursului public. Creşterea economică din 2017 şi modul responsabil în care guvernul PSD a folosit-o au demonstrat viabilitatea programului de guvernare al PSD şi capacitatea PSD-ALDE de a realiza o bună guvernare”, a declarat Viorica Dăncilă în plenul Parlamentului.

Ea a apreciat că ”scenariile alarmante” nu s-au adeverit.

”Dimpotrivă, România a înregistrat una dintre cele mai mari creşteri economice din europa şi chiar din lume, iar această creştere se simte acum în buzunarele românilor. Încă de la preluarea mandatului mi-am arătatdisponibilitatea şi deschiderea la dialog. Este singura modalitate în care România poate merge înainte. Ura, dezbinarea, exportarea acestor discursuri politicianmiste în afara ţării nu vor aduce nimic bun. Spun aceast lucru având credinţa că opoziţia reprezintă un element extrem de important în reglarea actului de guvernarer, spun acest lucru şi cu speranţa că în anul Centenar vom reuşi ceea ce nu am reuşit în 20017 - să refacem dialogul politic şi să construim, fiecare cu rolul său, dar fiind totuşi împreună, o bună guvernare pentru România şi pentru românii de pretutindeni”, a mai spus premierul.

Ea a mai spus că va veni în plenul Parlamentului de fiecare dată când va fi solicitată prezenţa sa.

”Am dispus să se efectueze analize economice detaliate pentru a vă putea răspunde cât mai argumentat la întrebarea adresată. Mi s-a cerut să explic românilor cum au fost cheltuiţi banii din creşterea economică. Sunt convinsă că în calitate de reprezentanţi ai românilor veţi folosi aceste explicaţii în dezabaterile publice astfel încât activitatea Executivului să fie cât mai bine înţeleasă. Ţin să subliniez totodată că pentru mine ca prim-ministru criticile aduse guvernului de către opoziţa parlamentarăşi în mod special de către PNL reprezintă un element foarte important în evaluarea activităţii guvernului. Nu ne considerăm infailibili, aceste critici sunt absolut necesare pentru noi, ba chiar chiar vreau să adaug că la baza unei vieţi politice, a unei vieţi publice sănătoase este raportul dintre guvernare şi opoziţie. Pe acaestă bază trebuie să construim democraţia românească şi nu pe conflicte interinstituţionale care afectează activitatea democratică a instituţiilor publice”, a adăugat premierul.

Anterior, prim-vicepreşedintele PNL, Raluca Turcan, a spus că Viorica Dăncilă este împăcată cu eşecul la fel ca precedeorii săi, Sorin Grindeanu şi Mihai Tudose.

„Doamna prim-ministru, atât dumneavostră, cât şi liderul de facto al alianţei de guvernare, domnul Liviu Dragnea, aţi transmis mesajul că aţi înţeles cauzele eşecului guvernelor precedente şi că aţi format un Cabinet în ideea remedierii numeroaselor probleme şi remedierii întârzierilor din actul de guvernare. După primele luni, doamnă prim-ministru, Guvernul dumneavostră pare la fel de împăcat cu eşecul precum guvernele Grindeanu şi Tudose”, a spus Turcan în plenul Parlamentului.

Turcan a criticat şi deficitul bugetar şi lipsa infrastructurii rutiere.

„V-aţi lăudat cu creşterea salariilor, dar singurul lucru pe care l-a oferit, la modul pragmatic guvernarea dumneavoastră, a fost creşterea preţurilor. Şi preţurile au crescut atât de tare, încât puterea de cumpărare a fost diminuată cu cel mai mare procent din UE. Aceasta este realitatea şi acestea sunt cifrele. În acest Guvern vă faceţi că munciţi, căutaţi duşmani pentru problemele pe care dumneavostră le generaţi şi în tot acest timp problemele se acutizează şi se cronicizează. Deficitul bugetar este în creştere, deficitul comercialeste în creştere. Există un haos fără precedent în ceea ce priveşte subvenţiile pentru fermieri. Există o stare tot mai proastă a drumurilor publice, lipsesc proiectele în infrastructură, autostrăzi şi drumuri naţionale. Companiile private sunt de-a dreptul împovărate, iar companiile de stat sunt stoarse de resurse sau căpuşate de hoarde de proptele politice”, a mai afirmat Raluca Turcan.

Titlul dezbaterii la care este invitată Viorica Dăncilă este "Premierul Viorica Dăncilă trebuie să le explice românilor unde sunt banii din creşterea economică".