Povestidesucces

Top Gel Prod Craiova mizează pe creşterea afacerilor în 2015, odată cu extinderea pe zona de patiserie

Top Gel Prod Craiova mizează pe creşterea afacerilor...
29.01.2015, 10:44 1701

Top Gel Prod Craiova, cel mai mare producător de îngheţată cu acţionariat majoritar românesc, deţinut de Petre Popa,  mizează în acest an pe creşterea cu 7-10% a a cifrei de afaceri, în condiţiile în care compania şi-a extins domeniul de activitate şi vrea să se dezvolte şi pe zona produselor de patiserie.

"Având în vedere caracterul sezonier al pieţei de îngheţată, pentru dezvoltarea continuă a afacerii, compania a recurs la extinderea domeniului de activitate, investind foarte mult în linii de producţie şi utilaje pentru fabricarea produselor de patiserie. Au fost achiziţionate în acest sens două linii de napolitane, un utilaj pentru  fabricarea ciocolatei, linii de fabricaţie pentru pufuleti, pandişpan, turtă dulce şi biscuiţi, o maşină pentru croissant şi o linie de fabricaţie pentru gogoşi", a spus proprietarul companiei, Petre Popa.

În total, investiţiile pentru dezvoltarea acestui segment de business s-au ridicat la 5,5 milioane euro.

Din totalul cifrei de afaceri a companiei, produsele de patiserie au generat anul trecut circa 18%, targetul pentru 2015 fiind atingerea pragului de 25%.

Top Gel Prod a încheiat 2013 cu afaceri totale de 87,9 milioane lei şi estimează pentru 2015 un avans de 7-10% faţă de nivelul de anul trecut. Firma, cu o vechime de 20 de ani pe piaţa locală de îngheţată, avea în decembrie 2014 un număr de 531 de angajaţi, dar ajunge la circa 800 de persoane în sezonul de vară.

"Fiind permanent interesată de cerinţele şi rigorile clienţilor şi în acelaşi timp de evoluţia pieţei în domeniu, societatea a cunoscut pe parcursul timpului numeroase transformări, adoptând politici de dezvoltare a direcţiilor de producţie şi distribuţie la nivel naţional”.

Compania a deschis 21 de puncte de lucru la nivel naţional, alese în funcţie de aşezarea geografică şi potenţialul economic, ajungând astfel la o acoperire integrală a suprafaţei României din punct de vedere al distribuţiei.

În afară de investiţiile pe zona de patiserie, Top Gel a alocat fonduri şi pentru creşterea volumului producţiei de îngheţată. În vara anului 2013, compania a cumpărat o linie de îngheţată performantă, în valoare de 1,3 milioane euro.

De asemenea, ţinând cont de volumul mare de vânzări înregistrat de cornetele de îngheţată, firma a achiziţionat o linie de cornete roluite, care a fost pusă în funcţiune în februarie 2014, în valoare de 600.000 euro.

"Finanţările au fost realizate atât din surse proprii, cât şi din surse externe. Ca surse externe de finanţare, cele mai importante au fost facilităţile oferite de BRD Groupe Societe General sub forma unei linii de credit oferite cu costuri minime".

Cele mai vândute produse în portofoliul Top Gel Prod sunt vafele, cornetele de îngheţată, Bam­bino  (îngheţată la pahar) sau torturile de îngheţată Amandino.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO