Compania de drumuri vine cu lămuriri cu privire la autostrada Târgu Mureş-Iaşi, estimată la 9 mld. euro: Vrem să reducem costul de construcţie
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că vrea să revizuiască costurile autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi, estimată iniţial la circa 8,9 miliarde de euro.
"CNADNR va contracta servizii de expertiză tehnică şi financiară prin care se vor reanaliza soluţiile tehnice adoptate şi se vor face propuneri de reducere a costurilor", se arată într-un comunicat al companiei.
CNADNR recunoaşte că preţul acestei autostrăzi, de 8,9 miliarde de euro, este unul foarte mare, fapt ce a fost sesizat inclusiv de Ministerul de Finanţe: un kilometru din această şosea ar urma să coste între 11 milioane de euro şi 60 de milioane de euro.
"După definitivarea traseului şi fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potenţialele surse de finanţare, altele decât bugetul de stat", a anunţat compania.
Ministerul Transporturilor a publicat recent pe site-ul său un set de indicatori tehnico-economici cu privire la autostrada Târgu-Mureş - Iaşi (289 de kilometri), o şosea ce ar urma să traverseze Carpaţii Orientali. Această şosea ar urma să fie chiar mai scumpă decât Autostrada Transilvania: americanii de la Bechtel au construit 52 de kilometri din acest drum cu 1,3-,1,4 miliarde de euro, adică un cost de circa 25-27 de milioane de euro pe kilometru, potrivit informaţiilor ZF.
Potrivit informaţiilor care apar pe site-ul Ministerului Transporturilor, autostrada Târgu-Mureş - Iaşi ar urma să aibă 43 de tuneluri cu o lungime cumulată de aproape 20 de kilometri. Cu alte cuvinte, aproape 7% din autostrada Târgu-Mureş - Iaşi va fi reprezentată de tuneluri rutiere, potrivit calculelor ZF. De asemenea, şoseaua va mai cuprinde alte 322 de poduri, pasaje şi viaducte, astfel că această şosea ar urma să fie una dintre cele mai complexe construite vreodată în România.