Samsung: Românii vor cumpăra 150.000 de tablete PC anul acesta

Autor: Radu Racu 03.09.2012

Vânzările de tablete PC din România s-ar putea ridica anul acesta la 150.000 de unităţi, conform estimărilor Samsung România, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa electro-IT locală.

Acestea sunt primele cifre privind nu­mărul de tablete vândute pe piaţa locală, avansate în 2012 de un jucător de talie mare.

Samsung România, producătorul sud-coreean de electronice, prezent în magazinele din România cu trei modele de tablete disponibilie în şase variante, estimează că în primele şase luni s-au vândut 55.000 de unităţi, ceea ce plasează celelalte două treimi din vânzări în a doua jumătate a anului, impulsionate cel mai probabil şi de sezonul de cumpărături din iarnă.

Valoarea vânzărilor de tablete PC din România în trimestrul al doilea a fost de 11 milioane de euro, conform monitorizării realizate de agenţia de cercetare de piaţă Gfk. Preţul unei tablete PC în România porneşte de la circa 400 de lei (90 de euro) şi poate ajunge până la aproape 4.000 de lei. La un preţ mediu de 400 de euro pe tabletă, valoarea totală a vânzărilor de tablete PC din România pentru anul 2012 ar fi de circa 60 mil. euro.

Tabletele PC reprezintă cel mai dinamic segment de pe piaţa IT, cu vânzări de 25 de milioane de unităţi la nivel mondial în trimestrul al doilea, în creştere cu 66% faţă de intervalul similar al anului 2011. Două treimi din piaţă sunt adjudecate de Apple cu iPad, în timp ce Samsung deţine o felie de 9,6%. Şi în România, în cel de-al doilea trimestru al anului, tabletele PC au fost "superstarul" pieţei IT, evaluată la 84 mil. euro de un studiu al Gfk TEMAX. Evoluţia tabletelor vine în contextul unei scăderi "de două cifre" la vânzările de monitoare şi Desk Computers, şi o stagnare pe segmentul laptopurilor.

"Starul de la graniţa dintre sectoarele IT şi telecom - tabletele - a reuşit să stabilească şi în acest trimestru echilibrul pe această piaţă datorită avantajelor oferite consumatorului: mobilitate, flexibilitate şi o interfaţă prietenoasă", se arată în studiul Gfk TEMAX, publicat în a doua jumătate a lunii august.

Cele mai importante nume de pe piaţa locală de tablete, ca şi la nivel mondial, sunt iPad-ul de la Apple şi Galaxy-ul de la Samsung. Pe acelaşi segment mai concurează, printre alţii, şi taiwanezii de la Asus, japonezii de la Toshiba, dar şi românii de la Visual Fan, Televoice, E-boda sau Serioux.

Interesul pentru tablete PC este în creştere, însă se menţine deocamdată la mare distanţă de vânzările de telefoane mobile inteligente, aşa-numitele smartphone-uri.

Directorul diviziei Telecom al Samsung România, Sorin Manea, prognoza în cadrul unui eveniment Ziarul Financiar de la jumătatea lunii aprilie că vânzările de smartphone-uri din România vor depăşi pragul de 1 milion de unităţi anul acesta, în condiţiile în care piaţa este "însetată" iar trecerea de la telefoanele mobile tradiţionale la cele inteligente este "mult mai rapidă decât se anticipa în a doua parte a anului 2011".

În ciuda discrepanţei dintre cele două segmente de piaţă, jucătorii de profil observă că posesorii de telefoane mobile inteligente tind să-şi achiziţioneze şi o tabletă, care în general poartă numele aceluiaşi producător. "Deşi piaţa de tablete în România este în continuare mult mai mică decât piaţa de telefoane mobile, observăm că tot mai mulţi utilizatori de telefoane mobile Samsung îşi achiziţionează şi tablete Samsung", susţine producătorul sud-coreean.

Cererea puternică de pe piaţa de tablete a generat modele care includ procesoare tot mai performante şi capacitate de stocare ridicată, funcţii ce concurează tot mai acerb segmentul calculatoarelor tradiţionale.

Samsung România a lansat la finalul lunii august un nou model de tabletă, care include şi un stilou electronic. Tableta are o diagonală de 10 inci, este dotată cu un procesor în patru nuclee de 1,4 GHz şi include în general toate funcţiile audio-video şi de conexiune de ultimă generaţie de pe tabletele PC. Noutatea este un stilus electronic - S Pen - care recunoaşte scrisul de mână până la nivelul milimetrilor, o funcţie foarte utilă în in?dustriile creative sau în aplicaţiile administrative. Notiţele şi schiţele pot fi îmbinate cu un conţinut digital pe care utilizatorii îl pot găsi folosind motorul de căutare integrat al aplicaţiei.