Lindab: Am simţit realmente un impact major negativ în domeniul industrial. Proiecte deja contractate au fost amânate

Autor: Andreea Neferu 12.09.2012

Producătorul de materiale de construcţii Lindab România, subsidiara locală a grupului suedez cu acelaşi nume, spune că 35% din vânzările din prima jumătate a acestui an au fost asigurate de renovări de locuinţe, în contextul în care piaţa locuinţelor noi nu şi-a revenit încă. Pe segmentul industrial, chiar şi proiectele contractate au fost amânate din cauza turbu­lenţelor politice.

"În continuare, segmentul renovărilor conduce detaşat în faţa construcţiilor noi", spune Andrei Sulyok, director general al Lindab România, companie care activează în special în domeniul învelitorilor metalice.

Totodată, reprezentantul Lindab spune că în ceea ce priveşte domeniul rezidenţial, în prima jumătate a acestui an au dispărut complet clienţii care îşi doresc produse de mijloc din punctul de vedere al preţului. "Cererea din piaţă din partea clienţilor se îndreaptă fie către produse foarte ieftine, fie către produse premium, care pot fi fabricate conform cerinţelor acestora", a explicat Sulyok.

Pe de altă parte, compania a resimţit un impact negativ major pe segmentul industrial. Aici chiar şi lucrările contractate au ajuns să fie amânate din cauza turbulenţelor politice. "Am fost conştienţi de la începutul anului că 2012 va sta sub semnul imprevizibilităţii, îndeosebi din considerente politice. Am simţit realmente un impact major negativ în domeniul industrial, unde am întâmpinat amânarea demarării unor proiecte importante deja discutate şi contractate", afirmă Sulyok.

Compania estimează că piaţa autohtonă de acoperişuri şi învelitori, pe care activează, se va menţine în 2012 la acelaşi nivel din 2011, de circa 120-140 de milioane de euro. Compania nu a oferit informaţii privind evoluţia cifrei de afaceri în primul semestru sau estimări cu privire la evoluţia din acest an, dar anul trecut a obţinut venituri de circa 90 de milioane de lei (21,2 milioane de euro), potrivit Ministerului de Finanţe.

Sulyok spune că anul 2012 a însemnat mai mult efort depus în direcţia vânzărilor şi, implicit, contracte mai mici din punct de vedere financiar. Prin­tre proiectele pentru care Lindab a livrat produse anul acesta se numără renovarea hotelului Flora din Mamaia, extinderea complexului Doraly din Afumaţi şi mansardarea Sigma Shopping Center din Cluj-Napoca. "Rămân în discuţii şi negocieri o serie de alte proiecte de notorietate", a mai spus Sulyok, fără a detalia.

Lindab deţine în România o unitate de producţie la Ştefăneştii de Jos, judeţul Ilfov, care are o capacitate de producţie anuală de 3,5 milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică, 3,2 milioane de metri pătraţi de tablă cutată trapezoidală, un milion de metri pătraţi de casete structurale şi 1.000 de kilometri de tubulatură de ventilaţie. De asemenea, compania mai are o unitate de producţie la Floreşti, judeţul Cluj, unde fabrică 800 de kilometri de tubulatură de ventilaţie pe an.

"Lunile din a doua jumătate a anului sunt propice zonei în care activăm, motiv pentru care suntem concentraţi să ne îndeplinim ţintele de vânzări. Rămâne un semn de incertitudine în ceea ce priveşte tendinţele, alimentat de politic şi economic", mai spune Sulyok.

Compania are în prezent 105 angajaţi şi îşi comercializează produsele printr-o reţea de 200 de parteneri de distribuţie, dar şi prin intermediul celor 20 de centre logistice Lindab Regional.

Lindab are în România trei divizii: profiluri componente, ventilaţii şi buildings (hale metalice).

Compania concurează pe piaţa locală a materialelor de construcţii metalice cu jucători precum Megaprofil sau Ruukki.