Front Line Marketing: Piaţa a scăzut consistent. Campaniile derulate pentru clienţi trebuie să utilizeze bugetele cu eficienţă şi creativitate

Autor: Andreea Mindrila 16.09.2012

Piaţa de publicitate resimte încă efectele crizei economice care a afectat ţara noastră, iar acest lucru este reflectat şi de business-ul agenţiei Front Line Marketing, cu activităţi în sectorul BTL (realizarea de evenimente, proiecte de activare a brand-ului în magazine), care a evoluat anul trecut în acelaşi trend ca întreaga economie.

"Business-ul nostru a evoluat precum întreaga economie, adică am fost activi, fără însă a înregistra creştere. După şocul anilor 2009-2010, am reuşit să ne stabilizăm, am operat drastic în zona de cost-control şi am reuşit să ne menţinem echipa neschimbată şi chiar să angajăm noi oameni care să consolideze calitatea serviciilor noastre", spune Alexandru Spătaru, managing partner al Front Line Marketing.

Menţinerea volumului de business în 2012

Anul trecut agenţia de BTL a înregistrat o cifră de afaceri de puţin peste 8 milioane lei, cu 12% mai mică dect cea obţinută de companie în 2010, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Pentru acest an Spătaru estimează menţinerea nivelului business-ului.

În privinţa profitului, el spune că după scăderea consistentă din anul 2010 au reuşit să stabilizeze rata de profitabilitate la o cota rezonabilă, care să ofere companiei posibilitatea de a se dezvolta, fără a oferi însă o cifră concretă.

După primele opt luni ale acestui an, managing partnerul Front Line Marketing consideră că un lucru este cert, şi anume că nu se mai pot lua în calcul volumele de business din anii trecuţi.

"Piaţa a scăzut consistent. De aceea campaniile derulate pentru clienţi trebuie să fie "inteligente", să utilizeze bugetele cu maximă eficienţă şi mai ales creativitate. Constat însă un curaj limitat în comunicare şi de aceea vedem foarte multă publicitate "safe", fără voce, fără personalitate. Cred însă că ne vom reveni".

În pofida situaţiei dificile din economie, compania a reuşit să nu piardă niciun client, iar cei care colaborează de mai mulţi ani cu Front Line Marketing sunt activi pe pieţele de băuturi răcoritoare, telecomunicaţii, lactate, băuturi alcoolice, îngrijirea casei.

Coeziunea echipei este importantă

Un alt obiectiv pentru acest an, pe lângă menţinerea cifrei de afaceri, vizează realizarea de investiţii în supraspecializarea echipei. Compania are peste 20 de angajaţi în mai multe oraşe din ţară şi birouri în Iaşi, Braşov, Cluj, Timişoara.

"Este important ca oamenii noştri din ţară să se simtă permanent aproape de cei din Bucureşti (...).Împreună cu biroul central avem o echipă de peste 50 de oameni. Este importantă coeziunea echipei şi acest lucru influenţează performanţa execuţiei oricărei campanii pe care o derulăm, mai ales la nivel naţional", este de părere Spătaru.

Consumatorul, la intersecţia dintre online şi offline

El crede că despre BTL nu se mai poate vorbi numai din perspectiva activităţii specifice, aşa cum a fost cunoscută până acum, ci agenţiile trebuie să găsească o cale de comunicare mai amplă, în care gândirea creativă să ia în considerare importanţa reţelelor sociale şi a Internetului în general.

"Consumatorul se află la intersecţia online - offline. Offline-ul înseamnă piaţa reală, locul unde este executată comunicarea one-to-one cu scopul recrutării consumatorului. De aici el trebuie condus către online şi apoi invers. În toate punctele de contact consumatorul trebuie să încerce o experienţă nouă, propusă de brandul activat".

Proiectele majore realizate de Front Line Marketing în acest an au implicat echipe formate din mai mult de o sută de persoane şi s-au constituit în caravane, activări de brand în diferite locaţii sau organizări de evenimente în cluburi.

Criza economică a modificat comportamentul de consum al clienţilor, pentru că oamenii au început să privească banul cu alţi ochi.

"În urmă cu câţiva ani consumatorii alegeau mai mult cu inima decât cu mintea. În acest moment deciziile sunt mult mai raţionale, fiecare analizând şi comparând de mai multe ori înaintea cumpărării. Constatăm o luptă surdă pentru supremaţia la raft, pentru vizibilitate şi mai ales pentru oferta cea mai bună". Spătaru consideră că presiunea foarte mare care s-a exercitat asupra bugetelor de marketing şi comunicare a condus la o scădere a costurilor pentru ca firmele să-şi poată menţine activitatea la un nivel cât mai rezonabil.

"Este evident că preţurile de piaţă din 2008-2009 nu ar fi permis multor clienţi de-ai noştri un volum de activitate aşa cum este acesta în 2012", conchide Spătaru.