Daniela Bîzgan, Marelvi: Mizăm pe o creştere a cererii produselor de înaltă tehnologie şi a electrocasnicelor încorporabile

Autor: Mădălina Dediu Panaete 18.09.2012

Daniela Bîzgan, directorul ad­junct al distribuitorului local de electrocasnice Ma­relvi, spune că în primele şase luni ale anului piaţa electro­cas­nicelor a avut o uşoară creştere de 1% în lei, dar în euro se poate vorbi de o scădere.

"Creşteri se înregistrează în special pe categoria de încorporabile, dar şi pe seg­men­tul de maşini de spălat vase şi uscătoare deoarece (...) pe aceste segmente este loc de creştere", a spus Daniela Bîzgan.

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de electrocasnice pentru anul în curs, ea spune că se aşteaptă la o creştere de 2-3% faţă de anul precedent.

Marelvi, firmă deţinută de familia Mi­halescul, a avut în 2011 afaceri de 38 milioane de euro. Compania deţine patru depozite în Bucureşti, Rădăuţi, Deva şi Cluj, distribuie produsele electrocasnice către 600 de ma­ga­zine şi are parteneriate cu Dedeman, Flanco, Auchan, eMag şi Cora, dar şi cu producători de mobilă specializaţi pe produse încor­porabile precum Inoa, Rovere, Rom­vitrine şi Mobili.

Afaceri mai mari anul acesta

"Ne propunem anul acesta o creştere a cifrei de afaceri cu 10% comparativ cu anul trecut, până la 40 milioane de euro", a mai spus Daniela Bîzgan.

Compania are 100 de angajaţi şi nu are în plan noi recrutări, deoarece, recent, a mărit numărul angajaţilor pe segmentul de vânzări produse încorporabile. Compania se bazează anul acesta pe creşterea segmentului pre­mium, dar şi al zonei de produse încor­porabile.

"Mizăm pe o creştere a cererii produselor de înaltă tehnologie şi a electrocasnicelor încorporabile", a afirmat ea.

Ea mai spune că singura modificare în echipa de conducere a companiei a fost în luna mai, când Loredana Butnaru, directorul executiv de atunci al companiei, a decis să plece la un furnizor. În prezent, Daniela Bîzgan ocupă şi funcţia de director executiv.

Compania distribuie la nivel naţional bran­d-uri precum Artic, Ariston, Bosch, In­desit, marca proprie Serreno, dar şi bran­du-rile internaţionale Liebherr, De Dietrich şi Fagor. Marelvi a lansat ieri împreună cu Liebherr, producător mondial de aparatură frigorifică, o nouă gamă de produse electro­cas­nice.

"Până la sfârşitul acestui an vizăm vânzarea a 4.000 de produse Liebherr, iar pen­tru următorii trei ani vizăm dublarea vânzărilor acestui brand", a spus Bîzgan.

Vânzarea de frigorifice reprezintă peste 43% din cifra de afaceri a Marelvi, iar brand-ul Liebherr reprezintă 5% din vâzările companiei.

2009 a fost cu siguranţă cel mai greu an din criză

Daniela Bîzgan spune că "2009 a fost cu sigu­ranţă cel mai greu an din criză. Noi am avut o scădere, dar nici nu s-a comparat cu decli­nul pieţei". Ea mai spune că în acel an com­pania a închis două depozite pentru a le muta deoarece "Bucureştiul este mult mai oportun pentru stilul nostru de business".

Potrivit datelor furnizate de companie, în 2009 Marelvi a avut o cifră de afaceri de 35 mil. euro, în scădere cu 20% faţă de anul pre­ce­dent. În ceea ce priveşte influenţa depre­cierii mo­nedei naţionale din acest an, direc­torul adjunct spune că aceasta a venit în mo­men­tul în care vânzările companiei creşteau şi această depreciere a leului nu a influenţat în vreun fel businessul. Daniela Bîzgan dă şi un sfat antre­pre­no­rilor care doresc să intre în această industrie. "Să-şi facă o strategie, să nu uite primul eşec, să se documenteze şi să aibă ambiţie şi viziune", a spus ea.