Kaufland România S.C.S.

Ziarul Financiar 19.09.2012

Ultima actualizare: 10.12.2014

Nume companie: Kaufland România S.C.S.

CUI: 15991149

Registrul comerţului: J40/17052/2003

Domeniul de activitate: Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi, tutun


Prezentare companie:

Kaufland înfiinţa la finalul anului 2003 compania din România, însă abia în 2005 deschidea porţile primului său hipermarket de pe piaţa locală. Cu o precizie nemţească însă, în decursul unui deceniu nemţii au reuşit să acopere toate judeţele ţării cu hipermarketuri cu preţuri mici, iar planurile lor de dezvoltare nu se opresc aici.

Retailerul german este unul dintre cei mai discreţi de pe piaţa locală, singurele informaţii disponibile despre oficialii companiei fiind numele. Reţeaua este condusă de românul Adrian Viman din 2007, însă până în prezent acesta nu a ieşit niciodată în presă şi nu există nicio imagine cu el. Totuşi, în timpul mandatului său reţeaua a crescut de la 27 de magazine şi afaceri de circa 2 mld. lei în 2007 la 102 magazine şi afaceri estimate de ZF la circa 8,5 mld. lei pentru acest an.

Astfel, retailerul german Kaufland a reuşit în 2011 datorită expansiunii agresive să preia poziţia de lider în comerţul modern local, depăşind Metro Cash&Carry, jucătorul care a deschis porţile comerţului modern în România şi care a fost lider din 1996 – anul intrării pe piaţă - până în 2011.

În ultimii ani, perioadă marcată de criză şi de scăderea consumului, nemţii de la Kaufland au continuat să pompeze bani în expansiune şi s-au poziţionat strategic atât în oraşele mari, cât şi în cele de 20.000 până la 100.000 de locuitori, consolidându-şi prima poziţie pe piaţă. Astfel, în timp ce afacerile celorlalţi retaileri de top, precum Metro Cash&Carry sau Carrefour au stagnat sau au scăzut, cele ale Kaufland s-au dublat din 2009 până în 2013. În aceeaşi perioadă şi reţeaua s-a dublat, în timp ce numărul de deschideri de magazine ale concurenţei a avansat cu paşi timizi. Doar în ultimul an Kaufland a deschis 13 magazine dintre care patru în Bucureşti. De altfel, în 2014-2015 s-a schimbat ţinta germanilor de la oraşele mici şi medii la oraşele mari unde cifra de afaceri per magazin este mai mare. Fiecare magazin Kaufland a avut anul tre­cut vânzări de 18,5 mil. euro, în creş­tere cu 3% faţă de 2012, potrivit cal­cu­le­lor ZF, care nu ţin cont de data de des­chidere a magazinelor. Cele mai mari vânzări ale lanţului le au magazinele din Bucureşti cu afaceri anuale de 33-34 mil. euro, potrivit datelor din piaţă.

Planurile nemţilor nu se opresc aici, ei vor să ajungă la 17-18 magazine doar în Bucureşti în următorii ani, ci vizează atingerea pragului de 2 mld. euro (circa 9 mld. lei) cifră de afaceri în România până în 2018, potrivit unor surse apropiate companiei.

Kaufland, parte a grupului german Schwarz alături de discounterul Lidl, este singurul lanţ de hipermarketuri cu preţuri mici din România, fiind astfel o combinaţie între magazinele de tip discount şi hipermarketuri. Germanii au o politică de discount, însă au magazine cu suprafeţe de trei-patru ori mai mari decât ale discounterilor clasici, Lidl şi Penny Market. Magazinele Kaufland au în medie 3.600 de metri pătraţi (supra­fa­ţa variază de la 2.000 de metri în oraşele mici la 5.500 de metri pătraţi în Bucureşti) şi sunt astfel mai mici decât hiper­mar­ke­turile clasice ale reţelelor concurente care pot ajunge la peste 10.000 de metri pătraţi. Pe acest segment nemţii se bat cu Carrefour, Auchan, Cora şi Real, pe o piaţă de circa 180 de magazine şi afa­ceri de peste 17-18 mld. lei anul trecut.

Politica de discount a reprezentat în criză un avantaj pentru Kaufland deoarece preţul a ajuns în ultimii ani argumentul suprem în procesul de achiziţie. Românii au devenit tot mai economi şi mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii, punând un accent tot mai mare pe preţ.

Mai mult, datorită suprafeţelor mai mici lanţul german s-a putut extinde spre deosebire de competitorii săi atât în oraşele mari de peste 100.0000 de locuitori dar şi pe cele medii şi mici, de peste 20.000 de locuitori unde se bate cu supermarketurile, cu lanţurile de discount şi cu micii comercianţi locali. Reţelele de hipermarketuri concurente - Carrefour, Cora, Auchan şi Real - au preferat să deschidă magazine doar în oraşele mari.

În acest context, Kaufland este cel mai extins lanţ de hipermarketuri, cu o reţea de trei ori mai mare decât a următorului clasat după numărul de magazine - Auchan - şi de 8-9 ori mai mare decât a Cora. Potrivit datelor ZF germanii au investit de la intrarea pe piaţă în România peste 1,3 mld. euro, bani pe care intenţionează să îi recupereze în totalitate după circa trei decenii. Profitul cumulat în perioada 2005-2012 a fost de circa 180 mil. euro.

În fiecare an Kaufland investeşte în România 130 - 170 mil. euro, investiţiile fiind finanţate cu credite bancare şi din profitul obţinut local. Profitul se reinvesteşte în totalitate.

În anii de criză, când alte companii îşi văd profiturile înzecite sau chiar trec pe pierderi, Kaufland şi-a majorat rezultatul net până la 331 mil. lei în 2013 (ultimul an pentru care există date publice), de la nici 14 mil. lei în 2008. Evoluţia rezultatului net poate fi explicată prin faptul că, odată cu expansiunea reţelei şi cu creşterea cifrei de afaceri nemţii au ajuns să aibă o poziţie de forţă în negocierile cu furnizorii şi pot obţine preţuri bune.

Deschiderile de magazine au transformât Kaufland în cel mai mare angajator privat din România, înaintea Petrom şi Dacia, cu un total de peste 20.000 de salariaţi. Retailerul german Kaufland a devenit pentru prima dată cel mai mare angajator privat dup? ce în septembrie a depăşit cu peste 2.500 de salariaţi efectivul Petrom. Astfel, la finalul lunii septembrie a acestui an Kaufland a “nregistrat un număr de 20.386 de salariaţi activi, “n timp ce OMV Petrom SA a raportat 17.799 de angajaţi activi.


Anul înfiinţării: 2003

Structură acţionariat:

Acţionari Procent
Grupul Schwartz (Germania) 100%

 

Produse / Servicii: produse marcă proprie sun branduri precum KClassic

Sediu central: Str. Barbu Văcărescu nr. 120-144, sect. 2, cod 020284, Bucureşti

Contact de presă: Biroul relaţii presă: presa@kaufland.ro, Tel: 0372-090.004

Contact relaţii cu publicul: Tel: 0800.080.888, Fax: 0372-090.099, E-mail: facebook@kaufland.ro, Web: www.kaufland.ro

Linkurile companiei:
-site-ul companiei
-comunicate de presă
-profil / istoricul companiei
-produse / servicii
-angajări / cariere

Management:
Adrian Viman - Director General
Pralow Martin - Director Financiar
Nicolai Bingenheimer - Director de Achiziţii

Date financiare (lei):

Anul Capital social Cifră de afaceri Profit net Număr de angajaţi
2005 536.834.918 56.662.889 - 500
2006 1.125.887.654 817.847.425 - 2.904
2007 1.372.683.643 2.141.313.024 52.594.262 5.896
2008 1.482.108.589 2.865.395.405 13.713.123 7.512
2009 1.673.694.308 3.693.962.118 78.898.339 8.258
2010 1.673.694.308 4.670.911.828 172.115.193 9.993
2011 1.673.694.308 5.586.202.967 167.624.061 10.493
2012 1.673.694.308 6.438.372.297  274.507.498  11.947
2013 1.673.694.308 7.260.679.847 331.021.465 12.589

Sursa: Ministerul Finanţelor
Cursul valutar BNR - serii anuale (link)

Ultimele articole despre companie:

21.05.2014 - Kaufland se îndepărtează de Auchan şi Carrefour pe o piaţă de 9 miliarde de euro
13.05.2014 - Negocierile dintre Con-A şi Kaufland pentru un teren în Sibiu au picat. Proprietarul terenului îl scoate din nou la vânzare
08.05.2014 - Kaufland renegociază contractul cu Coca-Cola. Produsele nu mai sunt prezente pe rafturi
29.04.2014 - Kaufland şi-a dublat afacerile şi a angajat 5.000 de oameni în criză, cei mai mulţi sunt însă casieri plătiţi cu mai puţin de 1.000 de lei
17.04.2014 - Reţelele de comerţ modern au peste 50 de hectare de depozite. Kaufland şi Lidl au depozite mai mari decât companiile de profil