Test Auto ZF: Citroën DS5 Hybrid, dieselul şi mai econom

Autor: Bogdan Alecu 24.09.2012

Ideea unui hibrid diesel-electric se discută încă din 2006. Dar dacă hibridul electric-benzină se vrea a fi o alternativă la diesel, ce se vrea atunci hibridul diesel-electric? Un diesel şi mai economic. Tocmai pentru a sublinia gradul ridicat de tehnologie, francezii de la Citroën au realizat acest sistem pe noul DS5, până acum cel mai mare model din gama premium DS, dar şi modelul cu cel mai spectaculos design.

 

Exclusivismul exteriorului este transpus şi la interior. Primul lucru care se remarcă odată ce ai luat loc la bord este atmosfera de aeronavă sau chiar de navetă spaţială, de la ceasurile de bord, consola centrală, tunelul media şi terminând cu butoanele amplasate pe plafonieră.

 

Hibridul este echipat cu acelaşi motor diesel, adică propulsorul diesel de 2,0 litri şi 160 CP la care se adaugă două motoare electrice "ataşate" roţilor spate, având o putere totală de 200 CP şi este echipat cu o cutie robotizată cu şase rapoarte. Cei 200 de CP îşi fac treaba din plin, dar sunt penalizaţi de cutia robotizată care este foarte lentă la schimbarea treptelor de viteză.

Momentul schimbării treptelor de viteză este ca şi când ai fi prins de cineva de la spate şi tras înapoi. Sistemul hibrid are patru moduri de funcţionare: auto, sport, ev şi 4x4. Noi am utilizat maşina pe modul automat care, în funcţie de necesitate, cuplează şi motoarele electrice pentru a avea acel plus dat de propulsoarele electrice. Modul 4x4 cuplează şi motoarele electrice, iar modul EV doar motoarele electrice.

Suspensia este setată pentru a crea un compromis foarte bun între confort şi performanţe dinamice. În ceea ce priveşte achiziţia, DS5 porneşte de la 26.901 euro pentru varianta de bază sau 36.651 de euro pentru versiunea hibridă.