Compania feroviară de stat a Rusiei ajunge pe piaţa locală prin Gefco

Autor: Bogdan Alecu 24.09.2012

Russian Railways, compania feroviară de stat a Rusiei, ar putea ajunge pe piaţa locală prin achiziţia companiei franceze Gefco, firmă ce are în România afaceri de aproape 44 de milioane de euro, după ce ruşii au făcut o ofertă de 800 de milioane de euro pentru preluarea transportatorului din grupul PSA Peugeot Citroën.

România ar putea fi printre ţările care ar putea beneficia direct de pe urma acestei tranzacţii, în condiţiile în care divizia locală a Gefco are planuri încă de acum doi ani să acţioneze ca punct de tranzit între Asia şi Europa.

Oficialii Gefco România nu făcut comentarii cu privire la activitatea de pe piaţa locală şi cum va fi aceasta influenţată de preluarea companiei-mamă de către Russian Railways.

Grupul Gefco şi-a consolidat prezenţa în regiune prin filiala deschisă în Bulgaria, dar şi prin cea din Kazahstan. Datorită poziţiei sale geografice, Bulgaria şi România funcţionează ca un punct strategic între Europa de Vest, Turcia şi Orientul Mijlociu, facilitând fluxurile distribuţiei de automobile în Europa.

Gefco acoperă 15 ţări din Europa Centrală şi de Est, Asia Centrală şi Orientul Mijlociu. La nivel global, anul trecut Gefco a realizat o cifră de afaceri de 3,8 mld. euro, în creştere cu 13% faţă de anul anterior.

Constructorul francez PSA Peugeot-Citroën a intrat la finalul săptămânii trecute în negocieri exclusive cu Russian Railways, compania feroviară de stat a Rusiei, după ce aceştia au înaintat pe 5 septembrie o ofertă de 800 mil. euro pentru preluarea a 75% din Gefco, divizia de transport şi logistică a companiei auto. Potrivit presei internaţionale, prin achiziţia Gefco, compania feroviară de stat a Rusiei va realiza o rută de transport de marfă din China către Europa pe cale terestră, în condiţiile în care în prezent aproape toată marfa importată de pieţele europene din China este livrată pe cale maritimă.

Potrivit declaraţiilor Russian Railways, citate de presa internaţională, ruşii vor menţine neschimbate toate diviziile companiei, inclusiv cele care oferă servicii către PSA şi, în plus, va menţine acelaşi management.

În prezent sunt necesare patru zile ca un tren cu componente auto să ajungă din Rusia în Franţa pe un drum de 3.000 de kilometri, acest interval de timp fiind prelungit şi de transferul containerelor de pe trenurile ruseşti pe cele europene, ecartamentul acestora fiind diferit.

Pe piaţa locală Gefco a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 44 milioane de euro, în creştere cu 32% faţă de anul anterior, în timp ce profitul net al companiei a depăşit 3 milioane de euro. Printre clienţii companiei se numără Dacia, Renault, Peugeot, Citroën, Delphi, Nissan, Nintendo, Nespresso şi, mai nou, Ford România. În cazul Dacia, spre exemplu, Gefco a livrat între 2008 şi 2011 peste 700 de trenuri cu 200.000 de vehicule către Italia, înlocuind 20.000 de camioane.