Noul vicepreşedinte de marketing al URBB: Consumul de bere a revenit pe creştere, susţinut de competiţiile sportive şi vara lungă

Autor: Ioana David 22.10.2012

Roccos Cosmatos, noul vicepre­şedinte de marketing al URBB (United Romanian Breweries Bereprod), companie ce are în portofoliu brand-urile de bere Tuborg şi Carlsberg, dar şi apa Bilbor şi sucurile Granini, spune că 2012 a adus o revenire a consumului, în principal pe piaţa de bere, susţinut de competiţiile sportive.

"Consumul ridicat a fost susţinut de com­pe­ti­ţiile sportive din aceas­tă vară, precum şi de (...) o vară căldu­roa­să şi lungă care a fa­vo­rizat ieşiri multe în oraş şi weekenduri prelun­gi­te la mare sau la mun­te", a afirmat Roccos Cos­ma­tos.

O analiză a ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS) arată că vânzările de bere au crescut cu 6,8% în primele opt luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2011, acestea fiind primele semnale de revenire după doi ani de scădere şi unu de stagnare.

URBB este unul dintre principalii pro­du­că­tori locali de bere cu o cifră de 293,2 milioane de lei (69,2 milioane de euro), profit de 4 milioane de lei (0,9 milioane de euro) şi 306 angajaţi anul trecut, potrivit infor­maţiilor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe. Compania a fost înfiinţată în 1994, iar producţia a început în 1997. La conducerea companiei se află Hezy Ovadia în poziţia de preşedinte.

Început de mandat

Roccos Cosmatos şi-a început mandatul în luna septembrie, în locul lui Doron Zilberstein, care şi-a finalizat mandatul.

"Preluarea unui mandat de vice-preşedinte de marketing este complexă, drept pentru care am început să lucrez (...) încă din luna mai. Oficial, numirea s-a produs la începutul lunii septembrie", a mai spus Roccos Cos­ma­tos.

El locuieşte în România de 15 ani şi are experienţă în departamente de strategie, marketing, business development, planificare financiară şi vânzări în pieţe emergente precum România, Malaiezia şi Bulgaria.

Roccos Cosmatos este absolvent al Uni­versity of Victoria din Canada şi este licenţiat al Facultăţii de business cu specializare în comerţ şi a lucrat în industrii precum FMGC, auto, farmaceutice.

"Piaţa românească este matură şi com­petitivă pe majoritatea segmentelor sale", a mai spus Roccos Cosmatos.

Creşte segmentul berilor speciale

Noul şef de marketing al URBB mai spune că pe această piaţă există perioade importante de consum cum sunt sărbătorile, vacanţele de vară, zilele libere sau competiţiile sportive. Potrivit calculelor ZF, în această vară (perioada iunie- august) vânzările de bere au avansat cu 11,2% comparativ cu acelaşi interval din 2011.

"Segmentul premium şi al specialităţilor au cunoscut o evoluţie foarte bună în ultimii doi ani. Spre exemplu, berile Guinness şi Holsten Weizen au reuşit să atragă mai mulţi consumatori, la fel şi tipurile speciale de bere Kronenbourg 1664, Grimbergen Blonde şi Double (...)", a mai spus Roccos Cosmatos.

O analiză a ZF din această vară arată că nişa berilor cu arome (a berilor speciale) are posibilitatea de a se dubla, urmând tendinţa din pieţele mai mari.

Cosmatos mai spune că evoluţia per ansamblu a pieţei de bere va depinde de factori de "natură externă" cum sunt contextul economic, stabilitatea fiscală, puterea de cumpărare, dar şi de vremea bună.

"Sperăm ca anul 2012 să se încheie pe acelaşi trend pozitiv pe care l-am întâlnit după primele nouă luni, mai ales ţinând cont de sărbătorile de iarnă, care vor avea un efect important la nivel de consum. Aceeaşi evoluţie sperăm să continue şi anul următor (...)", a mai spus noul şef de marketing al URBB.

O piaţă a giganţilor

Potrivit unor informaţii oferite anterior, afacerile URBB au avut o creştere uşoară în primele şase luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011.

URBB este unul dintre cei mai importanţi producători locali de bere, pe lângă Tuborg şi Carlsberg compania mai având în potofoliu şi mărcile Skol, Holsten şi altele.

Cei mai mari jucători de pe piaţa berii sunt Ursus, Heineken, Bergenbier şi URBB.

Cele mai recente rezultate au fost anunţate de SABMiller (care deţine Ursus Breweries). Astfel, volumul vânzărilor de bere ale SABMiller în România a crescut cu 25% în primul semestru al anului fiscal, perioada aprilie-septembrie.

Anual în România se consumă 17 milioane de hectolitri de bere, care reprezintă o industrie de aproximativ 1,7 miliarde de euro.