Dealerii vor să vândă la Salonul Auto de trei ori mai multe maşini scumpe decât într-o lună în showroom

Autor: Bogdan Alecu 23.10.2012

În primele cinci zile ale Salonului Auto de la Bucureşti s-au înregistrat apro­xi­ma­tiv 23.000 de vizitatori, majoritatea acestora vizitând standurile cu maşini în zilele de sâmbătă şi duminică. Atracţiile au fost atât discounturile practicate de dealeri pe durata Salonului, cât şi premierele naţionale precum Hyundai Santa Fe sau Ford B-Max.

"Deja până ieri (marţi - n.red.) aproape s-a atins numărul de vizitatori pe care i-am avut anul trecut. Până pe 28 octombrie esti­măm un total de 50.000 - 60.000 de vizi­ta­tori", a spus Sorin Rădăcineanu, directorul Premium Expo, firma care organizează Sa­lonul Auto Bucureşti şi Accesorii. În total, SAB este organizat pe o suprafaţă de 15.000 mp, dintre care 11.000 mp în interior şi 4.000 mp suprafaţă de expunere la exterior.

Dintre mărcile prezente pe piaţa locală au fost prezente brandurile Volvo, re­pre­zentat de EIT Forum Auto, importatorul mărcii, Honda prin reprezentantul Honda Trading, Citroën prin dealerul Teneo Motors, Mazda şi Suzuki prin dealerul Rădăcini Motors, Seat prin Alto Syncro, Skoda prin Avia Motors, Opel şi Chevrolet prin DiBas şi Ford, Land Rover, Mercedes-Benz, Jaguar, Hyundai şi Mitsubishi prin Ţiriac Auto. În ceea ce priveşte partea de accesorii, sunt prezente peste 450 de branduri de accesorii şi tuning, potrivit organizatorilor.

"După aproape patru zile de salon avem patru maşini care au fost vândute cash, două avansuri încasate şi peste 20 de discuţii ferme cu clienţii. În total estimăm că vom vinde între 15 şi 20 de maşini în cadrul Salonului, iar ulterior vor exista clienţi care vor cumpăra şi în lunile noiembrie şi de­cem­brie în condiţiile în care cei care doresc finanţare nu pot cumpăra pe loc", a spus Florian Velcu, brand manager Hyundai, în cadrul Ţiriac Auto, divizia de retail auto a Ţiriac Holdings. Spre comparaţie, într-un showroom mediu din Capitală Hyundai vinde aproape 20 de maşini într-o lună întreagă. "Pentru clienţi sunt oferte atât de discount, dar şi în ceea ce priveşte finanţarea sau întreţinere gratuită şi accesorii", a spus Florian Velcu. Brand managerul Hyundai spune că au fost colectate peste 200 de con­tacte în ultimele trei zile. În ceea ce priveşte mo­delele, cele mai multe discuţii au fost pentru maşinile mai scumpe din gama mărcii precum noua generaţie a Santa Fe, sau SUV-ul ix35, dar şi noul i40, modelul de clasă medie, sau coupe-ul sport Veloster.

În cazul celorlalte mărci de volum ale Ţiriac Auto, Mitsubishi a vândut o singură maşină în primele patru zile, iar în cazul Ford doar s-au iniţiat discuţii.

"În general multe dintre achiziţiile cash se realizează în cazul mărcilor premium. Ford este o marcă de volum şi implicit ma­jo­ri­tatea clienţilor doresc finanţare pentru achi­ziţie şi implicit întreg procesul durează mai mult şi nu se poate concretiza în câteva zile", a spus Daniel Oprişan, coordonator showroom Ford în cadrul Ţiriac Auto. În cazul standului Ford, cei mai mulţi vizitatori s-au interesat de noul B-Max, în condiţiile în care acesta este şi primul model al con­structorului american produs exclusiv la Craiova şi ale cărui livrări vor demara săptămâna viitoare.

În ceea ce priveşte rezultatele mărcilor Mercedes-Benz, Land Rover şi Jaguar, oficialii Ţiriac Auto au subliniat că "mărcile premium şi-au pro­pus să vândă de trei ori mai multe maşini faţă de cât ar vinde în showroom într-o lună", fără a oferi informaţii cu privire la volume. Şi Dragoş Măgdălina, directorul şi acţionar al dealerului Citroën Teneo Motors, a subliniat că s-au demarat mai multe discuţii cu potenţiali clienţi care însă se vor concretiza în săptămânile de după salon.

În cadrul Salonului Auto de la Bucureşti, organizat între 19 şi 28 octombrie, dea­lerii de pe piaţa locală vor prezenta peste 20 de premiere, patru din cele mai impor­tan­te fiind prezentate de Ţiriac Auto, divizia de retail auto a Ţiriac Holdings. Lista pre­mie­relor este completată de noua Honda CR-V, minivanul Ford Transit Custom, Opel Astra Sedan, Chevrolet Malibu şi Cruze Station Wagon şi Volvo V40.