A&D Pharma continuă expansiunea L’Occitane
Retailerul de produse cosmetice şi de îngrijire L’Occitane, adus pe piaţa locală de gigantul A&D Pharma prin intermediul farmaciilor Sensiblu, are în plan deschiderea cel puţin a unui magazin nou anul viitor. L’Occitane a fost adus pe piaţa locală în noiembrie 2005 şi în prezent retailerul a ajuns la o reţea de şapte magazine la care adaugă şi 19 spaţii special amenajate în farmaciile Sensiblu. Astfel, compania s-a extins prudent cu un magazin şi cu 2-3 cornere în farmacii pe an.
„Cel mai nou magazin a fost deschis în mai 2012 în Iaşi, în centrul comercial Palas. Anul viitor avem în plan deschiderea cel puţin a unui magazin, într-un spaţiu care să respecte cerinţele şi poziţionarea brand-ului“, spun reprezentanţii companiei. Ei mai precizează că pentru magazinele L’Occitane compania caută atât spaţii stradale cât şi în centre comerciale.
„Căutăm, în general, zone cu trafic mare, unde sunt prezenţi clienţii cărora ne adresăm - persoane cosmopolite, educate în ceea ce priveşte consumul produselor de îngrijire. Suntem prezenţi alături de alte brand-uri cu poziţionări similare în cele mai puternice malluri şi pe arterele comerciale de lux“, mai spun reprezentanţii companiei.
Magazinele L’Occitane sunt amplasate în special în oraşele mari (Bucureşti, Cluj, Constanţa şi Iaşi), unde interesul pentru acest brand s-a manifestat deja. Cele mai multe unităţi (patru) sunt în Capitală, atât în centre comerciale şi malluri (AFI Palace, Feeria), cât şi în zone stradale (Calea Victoriei şi bulevardul Mihalache). În provincie, magazinele proprii (nu cornerele din farmeciile Sensiblu) sunt amplasate în malluri.
De la intrarea pe piaţă compania a închis un singur magazin, unde nu a reuşit să obţină rezultatele aşteptate. Reprezentanţii companiei nu oferă date despre locaţia acestuia şi nici despre vânzările fiecărei unităţi L’Occitane.
Potrivit estimărilor ZF pe baza datelor anunţate anterior, vânzările unui magazin se ridică la câteva sute de mii de euro. Astfel vânzările reţelei se situează la 2-3 mil. euro.
Cel mai bine vândute produse L’Occitane în România sunt cele pentru îngrijirea corpului. Pe segmentul persoanelor cu venituri medii şi peste medie L’Occitane se bate cu alţi jucători străini precum The Body Shop, Lush sau Sabon.
Brand-ul L’Occitane este adus pe piaţa locală de lanţul Sensiblu, care deţine la nivel naţional circa 400 de farmacii cu vânzări de 217 mil. euro anul trecut. Sensiblu face parte din grupul A&D Pharma, cu o cifră de afaceri consolidată pentru acest an estimată la 800 mil. euro.