Cu cine se bate noul Logan pe o piaţă de 186 mil. euro şi vânzări anuale de peste 20.000 de unităţi

Autor: Bogdan Alecu 12.11.2012

Pieţele emergente în creştere şi scăderile înre­gistrate pe plan european i-au deter­minat pe mai mulţi constructori europeni să lanseze se­danuri de clasă mică mai accesibile, seg­ment pe care intră în concurenţă cu Dacia Logan.

Printre aceştia se numără grupul francez PSA Peugeot - Citroën care la Salonul Auto de la Paris au venit cu noile Peugeot 301 şi Citroën C-Elysee, în timp ce Skoda a venit cu sedanul Rapid, amplasat în gamă sub Octavia. În acelaşi timp, din segmentul sedanurilor subcompacte a ieşit Renault Symbol, acesta rămânând în ofertă doar în Turcia şi Algeria, în condiţiile în care noul Symbol este realizat pe aceeaşi platformă cu noul Logan şi este asamblat la Mioveni.

La nivelul anului trecut vânzările cumulate ale modelelor Dacia Logan, Renault Symbol, Chevrolet Aveo sedan şi Fiat Linea au atins un nivel de aproape 20.600 de unităţi şi o valoare totală de peste 186 mil. euro. Dintre acestea Logan deţine o cotă de aproape 75%, urmat de Symbol cu 15% şi Aveo cu 12 procente.

Dacia a decis ca odată cu lansarea noilor generaţii ale Logan şi Sandero să modifice şi strategia de preţ a acestora pentru piaţa locală. Spre exemplu, dacă în cazul generaţiei anterioare a lui Sandero, modelul vândut în Ro­mânia avea un preţ de pornire mai mare decât în Franţa sau Germania, vechiul Logan era vândut la cel mai mic preţ pe piaţa locală. Acum, în România sunt la vân­zare cele mai ieftine modele Sandero - cu un preţ de por­ni­re de 6.990 de euro şi cel mai ieftin Logan - 6.690 de euro.

Dar de ce a fost scumpit noul Logan? Thomas Dubruel, direc­to­rul co­mer­cial al Dacia, a subliniat că cei 190 de euro s-au adăugat în condiţiile în care noul Lo­gan dis­pune încă din ver­siunea de bază de airbaguri la­te­ra­le pe lângă cele două fron­tale, de sis­temul de control al sta­bi­lităţii ESP, dar şi de servo­direcţie.

Toate aceste echipamente lipseau de pe vechiul Logan de bază, iar dacă ar fi fost adăugate, ar fi costat până la 500 de euro în plus. Aşadar, se poate spune că noul Logan este chiar mai ieftin decât vechiul model. Spre comparaţie, în timp ce noul Logan are un preţ de pornire de 8.700 de euro în cazul primei versiuni cu aer condiţionat, Peugeot 301 costă 10.900 de euro, în timp ce Chevrolet Aveo costă peste 11.800 de euro, potrivit site-urilor mărcii. În cazul Skoda Rapid preţurile urcă şi mai mult, acesta pornind de la 13.272 de euro. În cazul celei de-a doua generaţii a San­dero, lansată odată cu noul Logan, a existat o repo­zi­ţionare a preţului. "Diferenţa de preţ între Logan şi Sandero era prea mare înainte şi probabil de aceea şi Sandero avea volume de vânzări mai reduse. Acum am redus preţul noului Sandero", a spus Dubruel.

Odată cu noile generaţii cei de la Dacia au echipat atât Logan, cât şi Sandero, în funcţie de versiuni, cu un buton Eco ce reduce puterea motorului astfel încât să se obţină un consum de combustibil cu 10% mai mic. De asemenea, sistemul reduce şi consumul de energie electrică în cazul sistemului de aer condiţionat.