Restructurare rapidă la Domo: retailerul are 100 de magazine, cu zece mai puţine decât în primăvară

Autor: Cristina Roşca 14.11.2012

Retailerul de electronice, electrocasnice şi produse IT Domo deţine în prezent o reţea de 100 de unităţi. Compania anunţase încă de acum mai bine de un an planul de restructurare a reţelei care în momentul respectiv număra circa 130 de magazine.

Lorand Szarvadi, fondatorul, directorul executiv şi acţionarul Domo Retail, anunţa în primăvara acestui an că vrea să ajungă la 100 de magazine în vara lui 2013, însă, potrivit datelor anunţate ieri de companie, Domo a reuşit să îşi restructureze reţeaua cu mai bine de jumătate de an mai repede. Szarvadi spunea în urmă cu câteva luni că în viziunea sa numărul necesar de magazine pentru a acoperi eficient suprafaţa ţării este de circa 100 de unităţi, cifră care va fi atinsă prin cateva deschideri şi mai multe închideri până la mijlocul anului 2013.

Reprezentanţii retailerului nu au răspuns până la închiderea ediţiei câte magazine au fost închise în acest an şi nici câte au fost deschise. Planul omului de afaceri era să renunţe la unităţile care erau fie prea mici ca suprafaţă, fie neprofitabile. În acest an compania a închis mai multe magazine din Bucureşti, precum cel din centrul comercial City Mall, singurul mall din Bucureşti care a trecut prin procedura falimentului şi cel din fosta locaţie a restaurantului Budapesta.

Omul de afaceri, care conduce din 1994 al doilea cei mai mare retailer de electronice şi electrocasnice de pe piaţa locală după cifra de afaceri din 2010, spunea că renunţă la magazinele pe pierdere în cazul cărora nu se întrevede nicio şansă de relansare, însă în acelaşi timp se deschid altele.

Afaceri în scădere

Potrivit unor informaţii furnizate anterior de Lorand Szarvadi, Domo se orientează acum după spaţii unde este aproape de alţi retaileri. Spre exemplu, la finalul anului trecut, Domo a deschis, în urma unei investiţii de circa 500.000 de euro, al doilea magazin din Băneasa Shopping City pe o suprafaţă de 2.300 de metri pătraţi.

Domo a terminat anul trecut cu afaceri de 165 milioane de euro, cu circa 8% sub nivelul din 2010 şi cu aproape 20% sub bugetul estimat. Pentru acest an nu au fost înaintate estimări. Principalii săi competitori - Altex şi Flanco - au obţinut anul trecut afaceri mai bune decât în 2010.

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată (electronice, electrocasnice, produse foto, IT şi telecom, echipamente de birou), una dintre cele mai lovite de criza financiară, a dat primele semne de revenire în 2011, când a crescut cu aproape 13% comparativ cu anul anterior, până la o valoare de 1,4 miliarde de euro, potrivit studiului GfK Temax realizat de compania de cercetare de piaţă GfK România. Totuşi, în acest an piaţa a revenit pe un trend descendent, după primele şase luni (ultimele date disponibile) declinul fiind de peste şapte procente, până la 592 mil. euro.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Domo este deţinut de compania olandeză Technomarketdomo N.V. (99,99%) şi de K and K Electronics EAD din Bulgaria.