Reţelele de hipermarketuri au dus lupta pentru clienţi până în Rahova: Cora a deschis ieri, iar în toamnă vine Carrefour

Autor: Cristi Moga 27.11.2012

Ocolit în perioada de boom de marii investitori imobiliari, sectorul 5 al Capitalei, acoperit într-o bună măsură de cartierul Rahova, a devenit mai animat în criză, când reţelele de hipermarketuri au găsit în cei aproximativ 250.000 de oameni care locuiesc în zonă o "piaţă" cu un potenţial insuficient exploatat.

Primii din zonă au fost germanii de la Kaufland, care au deschis în 2009 primul hipermarket din sector, în condiţiile în care în restul Capitalei funcţionau deja cel puţin 15 astfel de magazine.

Ieri a venit rândul francezilor de la Cora să taie panglica unui magazin situat la capătul liniei de tramvai 32, pe Şoseaua Alexandriei, în timp ce în toamna anului viitor şi francezii de la Carrefour intenţionează să deschidă un hipermarket în cadrul unui parc comercial ce va fi dezvoltat de sud-africanii de la NEPI pe platforma Vulcan, gard în gard cu magazinul Kaufland.

Vânzări de 80 mil. euro

"Vom vedea ce se întâmplă", spune Philippe Lejeune, directorul general al reţelei Cora pe piaţa locală, întrebat despre viitoarea concurenţă cu francezii de la Carrefour.

Magazinul deschis de Cora în Rahova mizează şi pe clienţi dintr-o serie de localităţi apropiate precum Bragadiru sau Măgurele, unde în prezent nu există hipermarketuri, dar "grosul" vânzărilor va fi realizat tot către bucureşteni. "Estimăm că magazinul Cora Alexandriei va înregistra vânzări anuale de circa 80 de milioane de euro", spune încrezător Lejeune, care aminteşte că cele mai bune magazine ale reţelei Cora se găsesc tot în Bucureşti - la Lujerului şi în Pantelimon -, iar vânzările acestor unităţi ajung la aproape 110 milioane de euro.

Proiectul Cora Alexandriei a fost dezvoltat pe terenul unei foste baze auto deţinută de omul de afaceri Ilie Carabulea şi a fost construit în doar nouă luni de firma Con-A din Sibiu în urma unei investiţii totale de 47 de milioane de euro. Hipermarketul are o suprafaţă de vânzare de 9.000 de metri pătraţi şi 50 de case de marcat. În faţa magazinului Cora a fost amenajată o galerie comercială cu o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi în care companii precum Altex, Leonardo, Takko sau Germanos aveau ieri pregătite magazinele pentru deschidere, în timp ce Lee Cooper, Kenvelo sau Jolidon vor deschide în perioada următoare.

Centrul comercial are şi un mic food-court, în care KFC, Speed Pizza sau Dinner Food şi-au amenajat spaţii, iar la subsol a fost realizată o parcare subterană de 980 de locuri.

Chiriile medii din galeria comercială variază între 20 şi 30 de euro/metrul pătrat lunar, iar în prezent gradul de ocupare se ridică la circa 80%.

Ce urmează?

"Anul viitor vom deschide în luna mai, cel mai probabil, proiectul din Constanţa, o investiţie de 60 de milioane de euro formată dintr-un hipermarket şi o galerie cu 100 de magazine, iar apoi proiectul din Ploieşti (în cadrul mallului AFI Palace Ploieşti - n.red.)", a mai declarat Lejeune, prezent la evenimentul de deschidere.

Pentru magazinul din Cora Alexandriei francezii au alocat bani şi într-o serie de sisteme pentru protejarea mediului, precum 150 de tuburi solare montate pe acoperiş şi care pe timpul zilei captează lumina naturală pe care o distribuie în interiorul clădirii, asigurând în timpul zilei până la 50% din lumina necesară în suprafaţa de vânzare, sau recuperatoare de căldură - elemente ce i-au adus proiectului o certificare BREEAM de construcţie verde de clasa A.

Per total, în magazinul de pe Şoseaua Alexandriei francezii au angajat 500 de oameni, care vor fi coordonaţi de Eugen Zbîrcea, cel care până în vara acestui an a condus timp de trei ani magazinul Cora Pantelimon.

Cora a ajuns astfel la zece magazine pe piaţa locală, dintre care patru sunt situate în Bucureşti, oraş în care în prezent sunt 22 de astfel de magazine, iar la începutul lunii decembrie francezii de la Auchan vor deschide o nouă unitate, în cartierul Crângaşi.

Ţinând cont de proiectele aflate în pregătire, numărul hipermarketurilor din Bucureşti ar putea ajunge la 30 de unităţi până la finalul anului 2015, potrivit estimărilor ZF.

Lejeune nu a oferit informaţii legate de valoarea cifrei de afaceri realizată de Cora în acest an după ce anul trecut francezii au avut un rulaj de 325 de milioane de euro şi un profit net de 9,4 milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.