Auchan a cumpărat magazinele Real din ECE, inclusiv cele din România, pentru 1,1 miliarde de euro

Autor: Liviu Iancu 30.11.2012

Grupul Auchan a anunţat vineri că a cumpărat de la Metro Group hipermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est, printre care şi pe cele din România, pentru 1,1 miliarde de euro.

Auchan va prelua activităţile operaţionale şi activele imobiliare corespondente ale filialelor Metro Group din Polonia, România,Rusia şi Ucraina.

Impactul tranzacţiei Auchan-Real: preţuri mai mici şi închiderea unor magazine

"Această operaţiune mai necesită obţinerea aprobării din partea autorităţilor competente ale concurenţei din fiecare ţară vizată şi va fi finalizată, sub această rezervă, în 2013. Pe viitor, hipermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est vor funcţiona sub marca Auchan", se arată într-un comunicat al Auchan transmis MEDIAFAX.

Vânzarea hipermarketurilor Real Europa de Est către Grupul Auchan vizează 91 de hipermarketuri Real în Polonia, Rusia, România şi Ucraina, precum şi 13 galerii comerciale în Rusia şi România.

În aceste patru ţări, Real a realizat o cifră de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fără taxe în 2011, şi are 20 000 de angajaţi. Auchan, la rândul său, numără 98 de hipermarketuri şi peste 65 000 de colaboratori în aceste patru ţări.

Grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, deţine 10 hipermarketuri în România, cu 3.300 de angajaţi potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Numărul magazinelor Real de pe piaţa românească a ajuns la 24.

Tranzacţia era aşteptată în piaţa de retail de câteva luni.

Preşedintele Consiliului de Administraţie al grupului Auchan, Vianney Mulliez, consideră că prin preluarea celor 91 de magazine şi 13 galerii comerciale Auchan foloseşte oportunitatea de a-şi echilibra prezenţa în Europa Centrală şi de Est, în raport cu celelalte două zone de dezvoltare prioritare, care sunt Europa Occidentală şi Asia.

"În Auchan am găsit cumpărătorul cel mai potrivit pentru preluarea activităţilor Real în Europa Centrală şi de Est: Auchan oferă bune perspective de dezvoltare colaboratorilor şi activităţilor Real Eastern Europe", a spus Olaf Koch, preşedintele Comitetului Director Metro AG.

Al 12-lea grup de distribuţie din lume, Auchan este prezent în 12 ţări şi are 269 000 colaboratori. Este organizat pe cinci mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate şi 23 în mandate de gestiune, asociate şi în franciză), supermarketuri (767 integrate şi 1.665 în franciză sau asociate), divizia imobiliară (Immochan), bancă (Oney Banca Accord) şi e-commerce, cărora li se adaugă alte activităţi şi direcţii de creştere.

În 2011, cifra de afaceri a Grupului a fost de 44,4 miliarde euro fără taxe, din care 55% a fost realizată în afara Franţei.

Reţeaua de hipermarketuri Real este o entitate a Metro Group. Sub marca Real, Metro Group deţine 316 hipermarketuri în Germania, precum şi 110 hipermarketuri în Polonia, în România, în Rusia, în Ucraina şi în Turcia. În anul fiscal 2011, Real a avut circa 70.000 angajaţi a înregistrat o cifră de afaceri de 11,2 miliarde euro.