Cea mai mare tranzacţie din retailul românesc

Autor: Cristina Roşca 03.12.2012

Lanţul francez Auchan, controlat de familia Mulliez, una dintre cele mai bogate din Franţa, a cumpărat la finalul săptămânii cele 24 de hipermarketuri ale Real în România, o tranzacţie evaluată de ZF la 200-250 de milioane de euro. Această mutare strategică a francezilor îi transformă în al doilea cel mai mare jucător de pe segmentul hipermar­ke­tu­ri­lor şi al treilea din comerţul local, cu afaceri de 1,08 mld. euro anul trecut.

Mai mult, tranzacţia schimbă rapor­tul de forţe dintre Germania şi Franţa, după ce timp de 16 ani prima a dominat clar această piaţă. Astfel, Ger­­ma­nia mai con­­trolează ju­­că­tori cu afaceri de 3,5 mld. eu­­ro, în timp ce retailerii fran­cezi - Carre­four, Auchan şi Cora - au avut anul trecut afa­­ceri cumulate de aproape 2,5 mld. eu­ro, res­pectiv o tre­ime din co­mer­ţul mo­dern local.

Piaţa de comerţ modern din Ro­mâ­nia a suferit mai multe schimbări în ulti­mii ani, de la achiziţii la ieşiri de pe piaţă ale unor nume cunoscute şi vechi precum GMarket, Minimax sau Interex. Odată cu dispariţia bran­du­lui Real şi cu integrarea businessului sub umbrela Auchan pia­ţa va mai număra doar 11 jucători, faţă de 15 în urmă cu cir­ca doi ani. Astfel, pe o piaţă puternic concu­ren­ţială cu cir­ca 1.000 de magazine cu vânzări de 7-8 mld. euro anual, sin­gu­rele şanse de intrare ale unor nume noi vor fi noi achiziţii.

Lanţul francez Auchan a plătit la finalul săptămânii tre­cu­te 1,1 mld. euro pentru cele 91 de hipermarketuri ale Real din Europa Centrală şi de Est - Polonia, România, Rusia şi Ucraina. Mai bine de un sfert dintre aceste magazine sunt în România.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro