Dacia, brandul low-cost la fel de profitabil ca BMW sau Mercedes

Autor: Bogdan Alecu 05.12.2012

Dacia a dovedit că un brand low-cost poate fi o adevărată maşinărie de făcut profit, contrazicând toate ideile de până acum legate de automobilele ieftine, scrie pe prima pagină Automotive News în suplimentul Global Monthly.

Automotive News este cea mai cunoscută şi prestigioasă publicaţie internaţională atât pe print, cât şi online dedicată industriei auto la nivel mondial.

Dacia are o marjă operaţională de profit de 9-10% potrivit analiştilor citaţi de publicaţia auto, marjă care de obicei este întâlnită în cazul mărcilor premium precum BMW sau Mercedes-Benz, în timp ce marca Renault a înregistrat o marjă de profit de 0,4% în primele şase luni ale acestui an.

Care este secretul mărcii?

"Volume mari de vânzări şi preţurile premium ale maşinilor vândute în afara Europei. În acest an Renault vrea să vândă între 950.000 şi un milion de maşini pe platforma low-cost M0 (M Zero - n.red.), din care două treimi vor fi sub marca Renault, iar restul Dacia. Preţul mediu pentru un model Dacia este extrem de mic în Europa, de aproape 8.000 de euro, dar aceleaşi modele sub brandul Renault costă cu cel puţin 20% mai mult", spune Luca Ciferri, redactorul-şef al Automotive News Europe.

Spre comparaţie, SUV-ul Dacia Duster este vândut în Europa cu preţuri cuprinse între 12.000 şi 19.000 de euro, dar în Brazilia Renault Duster costă între 21.000 şi 27.000 de euro.