Chainsaw Europe a realizat postproducţia filmului “Superman, Spiderman sau Batman”, desemnat Cel mai bun scurtmetraj european

Ziarul Financiar 09.12.2012

Chainsaw Europe, una dintre cele mai active companii de postproducţie audio-video de pe piaţa românească, parte a grupului de comunicare Centrade Saatchi & Saatchi, s-a ocupat de editarea, editarea video, sound design şi mixaj-ul de sunet pentru scurtmetrajul "Superman, Spiderman sau Batman". Filmul, în regia lui Tudor Giurgiu, a primit premiul pentru Cel mai bun scurtmetraj european la cea de-a 25-a ediţie a Premiilor Academiei Europene de Film, care a avut loc pe 1 decembrie, la Valetta, în Malta.

"Când faci filme nu te gândeşti la premii, ci ai în minte, deasupra a orice altceva, spectatorul (...). Sunt bucuros că eforturile şi creativitatea din cinematografia românească sunt recompensate tot mai des peste hotare", spune Eugen Kelemen, film editor la Chainsaw Europe.

"Superman, Spiderman sau Batman", produs de Libra Film Productions, a fost co-finanţat de Centrul Naţional al Cinematografiei, Zenith Media şi a fost realizat cu sprijinul Digital Cube. Echipa Chainsaw Europe care a lucrat la proiectul premiat interaţional a fost alcătuită din Eugen Kelemen - montaj, Marius Leftarache - sunet şi Irina Stănciulescu - coordonare postproducţie. Scurtmetrajul a fost filmat integral în Cluj-Napoca şi spune povestea lui Aron, un băieţel de cinci ani, care, alături de tatăl său, vrea să-şi salveze mama bolnavă de inimă. Din echipa de actori fac parte copilul Aaron Şerban, Bogdan Zsolt, Cornel Răileanu, Elena Ivanca, Ovidiu Crişan, Maria Seleş, Adriana Băilescu.

Chainsaw Europe are în lucru, în prezent, mai multe filme, printre care şi "Dopul scuză mijloacele", primul film 3D din România. De asemenea, un alt film recent pentru care Chainsaw a lucrat la postproducţia de sunet este "Despre Oameni şi Melci", în regia lui Tudor Giurgiu.

În contextul dezvoltării industriei cinematografice locale, Chainsaw Europe a anunţat şi lansarea în România a primului studio de pe plan local licenţiat Dolby pentru reclame şi trailere, agenţia fiind astfel prima din regiune care în curând va dispune de acreditare oficială pentru trailere şi reclame.

"Pentru producătorii de film şi de televiziune, putem furniza acum o opţiune confortabilă, high-tech şi atractivă din punct de vedere financiar, care se află şi aproape de casă", spune Irina Stănciulescu, coordonatorul departamentului de film al Chainsaw Europe. Studioul le permite producătorilor de film şi reclame TV să-şi mixeze sunetul într-o sală cât mai apropiată de sale de cinema.

Chainsaw Europe a avut anul trecut o cifră de afaceri de 5,5 milioane lei, potrivit informaţiilor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, cu aproape 20% mai mare comparativ cu anul anterior. Printre clienţii Chainsaw Europe se numără 20th Century Fox, The Discovery Channel, BBC, HBO, National Geographic Channel şi New Regency Pictures.