Luchi Georgescu, Vincon: În 2013 vrem să creştem cu 15%. Vom investi 3 milioane de euro într-o cramă nouă la Huşi

Autor: Ioana David 16.12.2012

Producătorul de vin Vincon Vrancea, controlat de Luchi Georgescu, estimează că anul viitor va avea o creştere de 15% a businessului comparativ cu 2012, ceea ce înseamnă că cifra de afaceri s-ar putea apropia de 35 mil. euro.

 

"Prin aducerea de oameni noi în cadrul departamentelor de vânzări, marketing şi în curând trade marketing, cu ajutorul cărora am gândit o nouă strategie de abordare a pieţei, precum şi lansarea de noi branduri (...), s-a conturat un buget pentru 2013 cu 15% mai mare decât cel al acestui an şi cu o structură a produselor uşor diferită şi completată cu brandurile noi pe care le vom lansa", a spus Luchi Geor­gescu, preşedintele Vincon Vrancea.

 

În toamna acestui an, Vincon a anunţat că a numit-o pe Simona Hâncu în poziţia de director de marketing, în timp ce Petre Ioniţă este noul director naţional IKA (International Key Acounts). Tot atunci, Dan Dănescu a fost numit în poziţia de director general al Vincon Vrancea Logistic.

 

Anul acesta, compania va înregistra o cifră de afaceri de 30 mil. euro, similară cu cea înregistrată în 2011 şi în linie cu estimările iniţiale.

 

"Cifra de afaceri a acestui an este de aproximativ 30 milioane euro, fapt datorat mai multor factori: reducerea puterii de cumpărare, creşterea preţurilor de vânzare ale vinurilor ca urmare a reducerii semnificative a producţiei de struguri (...). Aceste cauze impactează negativ consumul, ducând câteodată la scăderi semnificative ale volumului de vin comercializat şi implicit a cifrei de afaceri şi a profitului realizat", a spus Luchi Georgescu, acţionarul Vincon Vrancea. Ea mai deţine şi producătorul de mezeluri Meda Prod.

 

Cel mai vândut vin din portofoliul companiei este Beciul Domnesc, alte branduri fiind Viţă Românească, 7 Păcate, Galbenă de Odobeşti, Proles Pontica, Muscatel şi vinarsurile Jad şi Mioriţa. Potrivit unor date furnizate anterior de companie, în 2011 Beciul Domnesc a fost lider pe segmentul vinurilor roşii premium, cu o cotă de piaţă valorică de 6,3%.

 

La nivelul companiei, vânzările din IKA (International Key Account) au reprezentat aproximativ 45%, iar comerţul tradiţional a contribuit cu aproximativ 55% la realizarea cifrei de afaceri a Vincon.

 
 

O nouă cramă

 

Luchi Georgescu spune că cele mai importante proiecte din acest an au fost finalizarea unei investiţii în utilaje pentru vinificaţie în valoare de 1,5 milioane de euro, replantarea unei suprafeţe de 186 de hectare şi lansarea unui brand de vin superpremium denumit Ambrosio, brand dedicat exclusiv canalului HoReCa (hoteluri, restuarante). Potrivit unor date anterioare ale Vincon, în 2013 segmentul HoReCa va contribui cu 5% la cifra de afaceri a companiei.

 

Gama Ambrosio cuprinde vinuri albe ca Muscat Ottonel sec şi Tămâioasă Românească şi roşii precum Merlot, Fetească Neagră şi Cabernet Sauvignon. Odată cu lansarea acestei game, Vincon aduce pe piaţă şi brandurile Rosé Verité, Cabernet Sauvingon, destinate canalului HoReCa.

 

"În 2013 avem un proiect de construcţie a unei crame noi pentru vinuri super premium în podgoria Huşi, care depăşeşte 3 milioane de euro şi acesta se va concretiza în măsura în care acesta va fi susţinut 50% şi de resurse financiare de la fondurile europene. Să sperăm că acest lucru va fi posibil şi nu vom întâmpina dificultăţi datorate lipsei banilor europeni destinaţi cofinanţării proiectelor", a mai spus Georgescu.

 
 

Mai multe angajări decât restructurări

 

Ea a mai spus că anul acesta au fost făcute angajări în special în departamentul comercial şi s-au restructurat în jur de 15 posturi. Au fost mai multe angajări decât plecări din companie.

 

"Singura necesitate pe care societatea o are, nu este legată de numărul angajaţilor, ci de recrutarea de personal foarte specializat în diverse domenii de interes ale companiei. Şi cred că la acest punct, toate companiile îşi doresc mai mult (...)", a mai spus Luchi Geor­gescu.

 
 

Cum a devenit Luchi Georgescu proprietara Vincon

 

În 1999, Luchi Georgescu a devenit acţionară la Vincon Vrancea după ce compania a fost privatizată, însă istoria firmei începe în 1949. Iniţial, firma a vândut vin vrac produs din strugurii cumpăraţi de la producătorii din Vrancea, una dintre cele mai importante zone viticole din ţară unde se găsesc 26.500 de hectare de viţă-de-vie. În 1992 a început îmbutelierea vinului de masă, segment pe care nu era o concurenţă puternică la acea dată.

 

"Istoria" vinului vrac s-a încheiat însă după 2000, în condiţiile în care Luchi Georgescu, venită de curând în companie, a fost nemulţumită de o propunere a partenerilor din Germania, unde exporta. Atunci a început producţia vinului îmbuteliat.

 

2012 marchează însă o nouă etapă în istoria companiei, în care accentul se va pune pe vinurile premium.