Elveţienii de la Holcim îşi restructurează operaţiunile din Europa

Autor: Andreea Neferu 17.12.2012

Producătorul elveţian de ciment Holcim a decis să introducă o structură de management mai suplă la nivel european, pentru a se adapta la cererea din ce în ce mai scăzută din sectorul construcţiilor. Totodată, grupul elveţian ar urma să-şi ajusteze capacităţile de producţie pe toate segmentele pe care este prezent (ciment, agregate, betoane – n.red.), potrivit unui comunicat al grupului, care nu precizează însă ce se va întâmpla mai exact la nivelul fiecărei ţări europene în parte. 

Măsurile luate deja de grup vor conduce la economii de costuri de cel puţin 120 de milioane de franci elveţieni (aproape 100 de milioane de euro) anual, la o utilizare optimizată a capacităţilor de producţie, dar şi la o alocare mai eficientă a cheltuielilor de capital.

Holcim a avut în 2011 afaceri de peste 222 de milioane de euro pe piaţa locală, în creştere cu circa 13% faţă de anul anterior, în timp ce profitul net s-a ridicat la aproape 8 milioane de euro.

Holcim, care a aniversat anul acesta 15 ani de prezenţă pe piaţa locală, a investit pe piaţa locală circa 700 de milioane de de euro în perioada 1997-2011. Compania are peste 1.000 de angajaţi şi deţine 2 fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 16 staţii de betoane, 5 staţii de agregate, 2 fabrici de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti.

Piaţa locală a cimentului este disputată de trei mari jucători, elveţienii de la Holcim, germanii de la HeidelbergCement şi francezii de la Lafarge. Anul trecut, producţia locală de ciment, care include livrările pe plan naţional, dar şi exporturile, s-a ridicat la 7,6 milioane de tone, iar în valoare piaţa cimentului a fost de 600-700 de milioane de euro, ţinând cont de rezultate financiare ale celor trei mari companii de profil.