Piaţa tichetelor cadou va atinge 135 de milioane de euro anul viitor

Autor: Corina Mirea 18.12.2012

Tichetele cadou au devenit pentru mulţi oameni de HR un beneficiu “must have” în ultimii ani, acestea fiind una dintre cele mai des folosite metode de recompensare a angajaţilor, mai ales în perioada sărbătorilor.

În prezent, circa 52% dintre angajatori oferă un astfel de beneficiu salariaţilor, potrivit firmei emitente de tichete Edenred, care până la finalul lui 2012 mizează pe o creştere de 10% a tichetelor cadou emise către organizaţii. De altfel, pe baza cererii crescute pentru acest beneficiu înregistrate de companie, în anul 2013 Edenred estimează că piaţa tichetelor cadou va atinge pragul de circa 135 de milioane de euro, după doi ani de creşteri care nu au depăşit 10%.

“Volumul de tichete cadou emise în acest an va înregistra o creştere de 10% faţă de anul trecut, în principal datorită faptului că firmele au realizat impactul pe care tichetele şi cardurile cadou le au în motivarea angajaţilor şi economiile pe care acestea le pot determina. Ne aşteptăm ca piaţa să ajungă la 600 de milioane de lei (n.red- circa 135 milioane de euro) în 2013, dar va fi încă departe de nivelul de dinainte de criză. În anul 2009 aceasta se ridica la o valoare de aproximativ 900 de miloane de euro (n.red-puţin peste 212 milioane de euro)”, spune Iulian Alexe, director de marketing în cadrul Edenred România.

Potrivit informaţiilor din piaţă, sectorul tichetelor (de masă, cadou, de vacanţă etc.) din România este estimată la 964 de milioane de euro anual. În prezent, tichetul de masă este cel mai folosit beneficiu de pe piaţa locală, având aproape 2 milioane de beneficiari.

Anul trecut, Edenred a avut o cifră de afaceri de circa 14 milioane de euro, potrivit datelor de Ministerul de Finanţe. Printre principalii săi competitori se numără Sodexo şi Cheque Dejeuner.