Tavares, Renault: Dacia are un avans de 10 ani

Autor: Bogdan Alecu 17.01.2013

Marca Dacia şi gama entry din care face parte Logan trebuie să se menţină competitivă şi să-şi păstreze avansul de aproape zece ani din faţa concurenţei, afirmă Carlos Tavares, directorul operaţional al Renault, care sus­ţine că VW sau PSA Peugeot Citroën abia anul trecut au lansat mo­dele care ar putea concura cu cele de la Mioveni.

"Maşinile noastre trebuie să păstreze un preţ competitiv, un concept bun, o producţie bună şi un lanţ de distribuţie bun. Noi deja avem o expertiză de aproape zece ani în plus faţă de concurenţă, dar nu trebuie să devenim aroganţi, trebuie să fim convinşi că cei de la concurenţă vor încerca să recupereze", a spus Tavares.

El a subliniat că mulţi constructori din industria auto au privit cu dispreţ conceptul low-cost atunci când l-am lansat prin echiparea unei maşini doar cu strictul necesar pentru clienţi. "Aşa am ajuns ca în 2012 să vindem aproape un milion de astfel de automobile pe mă­su­ră ce am dezvoltat gama. Acum, constructori pre­cum VW au anunţat deja că lucrează la automobile low-cost, iar PSA deja au lansat astfel de modele, în­cercând să recupereze."

În ceea ce priveşte gama Dacia, care în prezent include şase modele, s-ar putea extinde cu până la trei alte noi modele în ur­mătorii ani. "Conside­răm că reînnoirea gamei trebuie făcută pe etape şi nu­mărul optim este de opt-nouă modele pentru ca în orice moment să avem fonduri necesare pentru a susţine gama şi de a nu cădea în capcana «launch and leave» - când sunt lansate noi modele, dar care nu sunt suficient de bine promovate", a spus executivul Renault.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro