Preţul mediu al unei cutii de pastile s-a majorat cu 3,6% anul trecut până la 22,9 lei

Autor: Ioana David 07.02.2013

Preţul mediu al unei cutii de pastile a ajuns la 22,9 lei anul trecut, în creştere cu 3,6% comparativ cu nivelul de 22,1 lei din 2011, arată calculele ZF pe baza informaţiilor companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim România. În 2009, preţul mediu al unei cutii de pastile era de 17,6 lei.

În ultimii ani, companiile de medicamente s-au concentrate pe promovarea şi vânzarea produselor scumpe, astfel că a crescut ponderea pe care acestea o au în totalul pieţei, şi deci şi preţul mediu.

Peste 511 milioane de cutii de medicamente s-au vândut pe piaţa românească anul trecut, cu 4,4% mai mult comparative cu 2011. În acelaşI timp, din punctual de vedere al valorii, piaţa s-a ridicat la 11,7 mld. lei.