Orange îşi extinde gama de smartphone-uri proprii cu alte trei dispozitive

Autor: Andreea Anghel 24.02.2013

Orange a lansat vineri trei noi modele de smartphone-uri sub marcă proprie, care vor fi disponibile pe pieţele Orange din România, Slovacia şi Spania în prima jumătate a anului 2013.

Cele trei modele sunt: Orange Lumo, primul smartphone 4G prezent în portofoliul Orange, Orange San Remo, cu un ecran de 4,7 inci şi Orange Nivo cu ecran de 4 inci. Preţul nu a fost încă dezvăluit. Mai multe informaţii despre noile dispozitive intrate în portofoliul Orange vor fi făcute publice la Mobile World Congress de la Barcelona, ce are loc în perioada 25-28 februarie 2013, relatează The Wall Street Journal.

Toate cele trei smartphone-uri folosesc sistemul de operare Google Android. Orange Lumo, are un display de 4,5 inci şi o cameră foto de 8MP şi este singurul care are conectivitate 4G. Modelul Orange Nico se adresează categoriei de public tânăr, are o cameră de 5MP şi ecran de 4 inci. Orange San Remo este creat de producătorul de telefoane mobile Alcatel. Celelalte două sunt create de un producător chinez care a lucrat şi cu Gigabyte, producătorul taiwanez de componente de calculatoare .

Ultimul dispozitiv lansat de Orange a fost o tabletă cu sistem de operare Google Android, cu ecran de 7 inci, produsă de Huawei, compania chineză producătoare de echipamente de telecomunicaţii.

Operatorul francez de telecomunicaţii rămâne fidel strategiei de producerea a propriei game de dispozitive mobile, ceea ce îi permite companiei franceze ”să aducă pe piaţă inovaţii, diferenţiindu-se astfel de ceilalţi operatori de telefonie mobilă”,  a spus Yves Maitre, vice-preşedintele departamentului de dispozitive mobile şi multimedia al Orange.

”Inovaţia este o parte semnificativă a strategiei noastre. Dacă nu eşti printre cei care creează dispozitivele este greu să aduci inovaţii şi să înţelegi piaţa actuală. Pentru noi a crea sau a crea împreună cu cineva un telefon ne ajută să înţelegem nevoile pieţei şi cum trebuie să dezvoltăm şi să integrăm atât partea de hardware, cât şi cea de software”, a declarat Maitre.

Strategia Orange de a produce dispozitive mobile sub propriul nume de marcă a avut succes şi în termeni de vânzări.  Gama de dispozitive mobile produse sub numele de marcă Orange a crescut semnificativ din 2003, când a început, până astăzi. Orange a vândut peste 3 milioane de dispozitive proprii în Europa, 800.000 dintre acestea fiind smartphone-uri, a spus purtătorul de cuvânt Orange. Tot el a precizat că Orange nu a fost implicată direct în producerea dispozitivelor, dar a ”comandat” anumite specificaţii.

”Unul dintre dispozitivele Orange care a avut cel mai mare succes a fost Orange Monte Carlo. Acelaşi telefon a fost vândut însă şi de producătorul chinez ZTE în China”, a spus purtătorul de cuvânt Orange.

În Spania, Orange Monte Carlo a fost cel mai bine vândut telefon din anul 2012. ”Dacă  dispozitivul hardware se poate regăsi şi la alte companii, partea de software este concepută special pentru dispozitivele Orange”, a precizat purtătorul de cuvânt.