2013 va fi cel mai greu an pentru retailerii de bricolaj. Nu sunt excluse insolvenţe

Autor: Cristi Moga 04.03.2013

 

Sectorul de bricolaj, un domeniu extrem de competitiv, în care nu au existat consolidări în criză deşi vânzările au scăzut dramatic în unele cazuri, ar putea propune noi nume pe lunga listă a insolvenţelor care a lovit peste 90.000 de companii din economia locală în ultimii cinci ani.



Sectorul de bricolaj, alături de morărit şi panificaţie şi serviciile medicale private se numără printre domeniile “cu risc” în acest an, potrivit reprezentanţilor Casei de Insolvenţă Transilvania, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa lichidatorilor şi administratorilor judiciari.

„În acest segment extrem de competitiv, creat de jucători naţionali şi multinaţionali, nu s-a creat nicio segmentare a clientelei. Astfel, pentru cumpărători, principalul criteriu de selecţie între un magazin şi altul a devenit doar preţul. Toate aceste motive fac din 2013 cel mai dificil an din ultima perioadă pentru segmentul magazinelor de bricolaj”, afirmă reprezentanţii Casei de Insolvenţă Transilvania, care au contabilizat pentru 2011 companii din această piaţă care au afaceri cumultate de 6,8 miliarde de lei şi 12.000 de angajaţi în 125 de magazine.

Cei mai mari jucători din această piaţă sunt Dedeman, Praktiker, Bricostore şi BauMax, în timp ce alte companii cu o prezenţă importantă sunt Ambient, Hornbach sau OBI.