Nicolae Sorescu, director general al Rădăcini: Acum pe piaţă auto se vând doar Euro 1 şi 2

Autor: Bogdan Alecu 20.04.2013

La nivelul lunii martie, când a intrat în vigoare timbrul de mediu, înlocuind taxa de poluare, importurile de maşini second-hand au avansat cu 53%, la aproape 19.000 de maşini, în timp ce înmatriculările de maşini noi şi-au dublat ritmul de scădere comparativ cu februarie, la peste 30%, atingând un nivel de puţin peste 3.300 de unităţi.

 În ceea ce priveşte reînmatriculările, adică maşinile la mâna a doua comercializate pe piaţa internă, piaţa acestora a scăzut cu aproape 40% în primul trimestru, la 48.400 de autoturisme, acest segment fiind cel mai afectat în acest an, în condiţiile în care atât timbrul de mediu, cât şi taxa de poluare s-au aplicat din acest an şi pentru maşinile înmatriculate în România şi pentru care nu a fost plătită taxa de poluare, cum sunt cele înregistrate înainte de 1 ianuarie 2007.

“Acum pe piaţă se mai vând doar Euro 1 şi 2, cele Euro 3 şi 4 nu prea se mai vând deloc. Cei care importă maşini din Vest imediat s-au reorientat către maşini cu taxă mică, iar cei care au cumpărat din România şi nu au plătit taxa acum sunt obligaţi să o achite sau nu o vând, iar statul nu încasează nimic“, a spus Nicolae Sorescu, directorul general al Rădăcini, companie care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Citroën, Mazda şi Honda. El a subliniat că statul ar trebui să urmeze exemplul Croaţiei, unde tranzacţiile cu maşini second-hand între persoane fizice sunt impozitate cu 5% din preţul de catalog al maşinilor, în condiţiile în care timbrul de mediu susţine mai mult importurile de maşini second-hand, şi nu piaţa autoturismelor noi.

Citiţi o analiză complexă despre înmatriculările de maşini noi şi vechi în primul trimestru al acestui an pe zfcorporate.ro