Un proprietar de hotel din Austria: „Maşinile cu care vin românii sunt printre cele mai luxoase din parcare“
Cu mii de kilometri de pârtii şi investiţii de zeci de milioane de euro în instalaţii de cablu şi tunuri de zăpadă, hoteluri de lux cu centre spa, evenimente organizate la 2.800 de metri altitudine, austriecii conduc o adevărată "fabrică" în turism, care atrage anual peste 20 de milioane de vizitatori străini, din care 150.000 de români.
Acum pe final de sezon de schi, asociaţiile de turism se concentrează pe promovarea vacanţelor de vară în vederea asigurării unui flux constant de turişti.
"Cei mai mulţi români ajung la noi cu maşina personală. Dacă te plimbi prin parcarea hotelului, printre cele mai luxoase maşini sunt cele cu număr de România", spune Barbel Frey, directorul general al hotelului de patru stele Aqua Dome din Längenfeld, din valea austriacă Otztal (regiunea Tirol). În aprilie, o cameră dublă, cu mic dejun inclus, la acest hotel se rezervă de la 800 de lei pe noapte, potrivit datelor de pe site-ul internaţional de rezervări booking.com.
În staţiunile de pe Valea Otztal, Längenfeld, Solden sau Obergurgl-Hochgurgl austriecii au construit hoteluri de trei şi patru stele, cele mai multe cu centre spa. Aici sunt multe magazine cu echipamente de schi, dar şi cu bijuterii scumpe. Într-un magazin erau expuse ceasuri de 21.000 de euro la "ofertă specială".
200.000 de euro pentru promovare
"Datele aferente lunilor decembrie şi ianuarie arată că mai mulţi români au mers în vacanţă în Austria faţă de sezonul anterior. Bugetul pentru promovarea regiunilor austriece pe care le reprezint în România este de peste 200.000 de euro pe an", a spus Hans Wallner, proprietarul Austria Incoming, compania de consultanţă din România care furnizează soluţii de călătorie pentru mai multe regiuni austriece, Mostviertel, Alpii Vienezi, Gastei, Otztal, Abtenau, Millstater See, Hochkonig, Zell am See Kaprun, Arlberg, Bregenzerwald. El a spus că la finalul sezonului de schi va avea date oficiale. În sezonul 2011/2012, în staţiunile austriece s-au înregistrat peste 800.000 de înnoptări ale turiştilor români, durata medie de şedere fiind de cinci nopţi. Austriecii au demarat promovarea în Bucureşti, Constanţa, Timişoara, Cluj şi Iaşi.