Primul drum la mare pe o autostradă cap-coadă. Compania de Autostrăzi nu a transmis câte vehicule au tranzitat podul Feteşti - Cernavodă

Autor: Andreea Neferu 07.05.2013

Zilele de 1 Mai şi de Paşte din 2013  au fost primele zile de sărbătoare în care Autostrada Soarelui a putut fi parcursă de la un capăt la altul.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Na­ţionale din România (CNADNR) nu a răspuns până la închiderea ediţiei la solicitarea ZF privind numărul de vehicule care au tranzitat podul Feteşti - Cernavodă, acesta fiind cel mai la în­demână indicator pentru de­ter­minarea traficului pe Auto­strada Soa­relui.

Autostrada Soarelui, cu o lungime de 203 kilometri şi a cărei construcţie a început încă de dinainte de Revoluţie, a fost finalizată integral în noiembrie anul trecut, după mai bine de 25 de ani de la demararea pri­melor lucrări.

Construcţia autostrăzii Bucu­reşti - Constanţa a costat circa 700 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul informaţiile de pe site-ul CNADNR. Instituţia a plătit pentru construcţia ultimelor două tronsoane Cernavodă - Medgidia - Constanţa aproape 1,5 miliarde de lei (circa 350 de milioane de euro la un curs de 4,3 lei/euro), iar firmele care au lucrat pe cele două tronsoane sunt Astaldi din Italia şi Max Boegl din Germania.