Marile corporaţii ameninţă intrarea pe piaţă a antreprenorilor români

Autor: Corina Mirea 13.05.2013

Peste 50% din antreprenorii români care şi-au înfiinţat un business sunt de părere că cel mai mare obstacol în demararea afacerii l-au reprezentat marile corporaţii care domină piaţa locală, arată un studiu realizat de furnizorul de soluţii pentru spaţii de lucru flexibile Regus, pe un eşantion de 26.000 de manageri şi antreprenori din peste 90 de ţări.  Decizia din ultimii ani de criză a giganţilor din economia locală de a face mai mult cu mai puţine resurse pare să fie principala problemă a antreprenorilor, care încă nu s-au aliniat procesului de reorganizare a businessului, demarat de majoritatea marilor companii. „Cine ştie în ce stare ar putea fi economia dacă aceştia ar decide să aleagă calea sigură şi să facă reduceri, precum o mare parte dintre competitorii lor mai mari şi, după cum se poate demonstra, cu mult mai multe resurse”, a precizat Ramona Iacob, market team leader în cadrul Regus.  În 2011, subsidiara locală a companiei belgiene Regus, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 628.000 de euro, pierderi de peste 33.000 de euro şi un număr mediu de şase angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.