Atenţie, se închid uşile în Drumul Taberei! Urmează „staţia 2018“ - GALERIE FOTO

Autor: Andreea Neferu 09.06.2013

„În 3 ani aici va fi staţia ta de metrou“ şi „În 3 ani de aici vei face cinci minute până în centru“, sunt pancartele care le sar în ochi de un an şi jumătate tuturor celor care străbat cartierul bucureştean Drumul Taberei. Mai este însă doar un an şi jumătate până când acest termen expiră, iar lucrările sunt deja în întârziere cu un an faţă de graficul iniţial de construcţie. Mai mult, în subteran deocamdată nu a fost săpat nici măcar un metru de tunel. După ce în ultimul an lucrările au fost tărăgănate, Ministerul Transporturilor a decis să treacă restul proiectului pe finanţare din bani europeni, însă gradul extrem de scăzut de absorbţie a fondurilor de la Bruxelles pune sub semnul întrebării viitorul metroului din Drumul Taberei şi data la care cartierul bucureştean va înceta să mai fie un şantier. Noul termen pentru funcţionarea metroului este 2018, dar nici acesta nu este sigur. Ce se întâmplă cu cel mai important şantier din Bucureşti?



La mijlocul lunii mai, într-o dimineaţă de joi la ora 11, traficul din Drumul Taberei este încă destul de aglomerat, deşi nu mai este oră de vârf. Dacă circuli dinspre centru către vestul oraşului, nu prinzi semaforul decât o dată, dar în direcţia opusă, dinspre Drumul Taberei spre centru, traficul devine, chiar şi în afara orelor de vârf, un coşmar presărat cu claxoane.

Construcţia magistralei de metrou 5 Râul Doamnei-Eroilor, cel mai mare proiect de infrastructură urbană din ultimii 25 de ani, cu o valoare de 624 milioane de euro, reprezintă un proiect care se face cu sacrificii şi cu cicatrici vizibile şi la suprafaţă: Drumul Taberei, unul dintre cele mai verzi cartiere din Bucureşti, cu mici grădini şi părculeţe lângă majoritatea blocurilor, este presărat pe axul central cu şantiere largi ale viitoarelor staţii de metrou.

Miza construcţiei unei magistrale de metrou în Drumul Taberei este uriaşă. Zona care va fi deservită de noul metrou, cu circa 300.000 de locuitori, este în sine un „oraş în oraş“, având o populaţie similară unor localităţi precum Timişoara sau Cluj-Napoca.

Peste 80.000 de oameni ar urma să circule zilnic cu metroul în Drumul Taberei, după finalizarea lucrărilor.

Multe dintre întrebările cu privire la această investiţie rămân însă deocamdată în aer.

„Domnul Ponta a declarat recent că la rectificarea bugetară din vară nu dă bani în plus pentru infrastructură, deci e posibil nici pentru metrou. Cu ce fonduri veţi continua lucrările?”

„Haideţi să ne rezumăm la întrebările trimise pe e-mail”, răspunde Sorin Cîl­niceanu, inginer în cadrul Metrorex, care se ocupă cu supervizarea lucrărilor. Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, nu a venit pe şantier pentru a răs­punde întrebărilor Business Construct şi a oferit răspunsuri doar la întrebările trimise în prealabil pe e-mail.
 

2017 sau 2018?

Contractul pentru realizarea lucrărilor de structură la tronsonul de metrou Râul Doamnei-Eroilor, inclus în noua magistrală M5 Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, a fost câştigat în 2011 pentru 215 milioane de euro de consorţiul format din firmele Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România). Tronsonul Râul Doamnei - Eroilor are o lungime de 6,22 kilometri şi va cuprinde nouă staţii de metrou, respectiv Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară şi Eroilor 2.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro