Vânzările H&M în România au crescut cu 38% în perioada martie-mai, la 25,8 milioane euro

Autor: Ana Maria Petcana 19.06.2013

Vânzările Hennes & Mauritz (H&M) în România au crescut cu 38%, la 222 milioane de coroane suedeze (25,8 milioane euro), în trimestrul al doilea al anului fiscal în curs, respectiv martie-mai 2013, perioadă în care retailerul suedez de îmbrăcăminte a deschis trei magazine. În lei, vânzările au urcat în perioada analizată cu 44%, potrivit raportului financiar al companiei.

La nivelul primului semestru, respectiv decembrie 2012 - mai 2013, vânzările H&M România au atins 410 milioane de coroane suedeze (47,7 milioane euro), cu 42% mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului fiscal 2011/2012. În lei, avansul a fost de 51%.  Astfel, România se află pe locul al doilea la nivelul retailerului suedez în funcţie de creşterea vânzărilor în coroane suedeze din primul semestru, după Bulgaria (plus 217%) şi urmată de Coreea de Sud şi Turcia (ambele plus 41%).

În prima jumătate a anului, H&M România a inaugurat 6 magazine noi, ajungând la o reţea de 25 de unităţi. În anul fiscal 2012, H&M şi-a dublat vânzările pe piaţa românească, la 635 milioane de coroane suedeze (74 milioane euro), după deschiderea a opt magazine.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 20.06.2013