O nouă tehnologie în publicitate: aveţi grijă de ce vă sprijiniţi, ar putea să vă facă să cumpăraţi ceva!

Ziarul Financiar 05.07.2013
O firmă din Germania propune o nouă metodă de promovare a mesjaelor publicitare, prin intermediul vibraţiilor transmise prin ferestrele de tren, care generează un mesaj audio în urechea internă a receptorului, scrie BBC.
 
Ideea presupune utilizare a structurii osoase pentru transmiterea mesajelor auditive, o tehnologie care emite semnale audio către urechea internă a receptorului, sub formă de vibraţii, şi a fost dezvoltată de biroul din Germania al agenţiei de publicitate BBDO, pentru compania de cablu Sky Deutschland.
 
Un clip de promovare a metodei difuzat la Cannes şi postat şi pe Internet a atras deja mai multe critici referitoare la încălcarea intimităţii.
 
Campania Fereastra Vorbitoare dezvoltată de BBDO ilustrează mai mulţi pasageri dintr-un tren din Germania care după ce îşi sprijină capul să adoarmă pe fereastra trenului sunt surprinşi să audă un mesaj publicitar care îi îndeamnă să descarce aplicaţia de mobil Sky Go.
 
"Pasagerii obosiţi îşi sprijină adesea capul de fereastra trenului . Deodată, ei aud o voce în interior care vorbeşte cu ei. Nimeni altcineva nu poate auzi acest mesaj", se arată în descrierea reclamei.
 
Tehnologia a mai fost folosită anterior în aparatele auditive, căştile subacvatice pentru înotători şi gadgeturile folosite de magicieni pentru a păcăli publicul cu inserarea unor mesaje în capul lor.