În viitorul apropiat, vocea va fi cea mai simplă parolă de care aveţi nevoie

Autor: Radu Racu 16.07.2013
Compania care dezvoltă software-ul Nuance, folosit şi pentru aplicaţia de recunoaştere vocală Siri de pe iPhone, a lansat următoarea generaţie a platformei biometrice pentru voce, care ar putea simplifica procesul de accesare a conţinutului personal, eliminând parolele clasice, scrie Business Insider.
 
Noua platfromă permite utilizatorilor să acceseze conturile proprii folosindu-şi doar vocea , în locul unor coduri PIN sau parole complicate.
 
"Încercăm să facem interacţiunile cât mai naturale. Combinaţia PIN-parolă-întrebare de securitate este foarte nenaturală", spune Brett Beranek, marketing manager la Nuance.
 
Principala arie de aplicare a noii platforme este suportul pentru clienţi prin intermediul telefonului sau a internetului. O versiune de recunoaştere vocală funcţionează deja la divizia de private-banking a grupului bancar britanic Barclays. Uns erviciu de recunoaştere vocală de la linia telefonică de suport pentru clienţi accesează toate datele unui cont pe baza amprentei vocale.