Vodafone România a început anul fiscal cu venituri în scădere, dar a câştigat 57.000 de clienţi noi

Autor: Marius Oncu 19.07.2013

Vodafone a înregistrat venituri din servicii de 150 milioane lire sterline (177 mil. euro) în România în primul trimestru al anului fiscal 2013-2014, perioada aprilie-iunie, în scădere 4,1% faţă aceeaşi perioadă a anului precedent, în condiţii comparabile, ajustat pentru variaţia ratelor de schimb.

 

 



Excluzând impactul scăderii tarifelor de terminare, veniturile din servicii ale Vodafone România au crescut cu 1,1%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului fiscal precedent, potrivit unui comunicat transmis de Vodafone.

Numărul de clienţi ai Vodafone România a crescut cu 57.064 faţă de trimestrul precedent, intervalul ianaurie-martie, la 8,138 milioane de clienţi. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul de clienţi a crescut cu 339.943.

La 30 iunie, abonaţii serviciilor Vodafone reprezentau 40,4% din baza de clienţi, iar utilizatorii de cartele preplătite 59,6%. Utilizatorii serviciilor prepay au înregistrat o creştere de 0,3 puncte procentuale faţă de trimesttrul precedent şi cu 2,6 puncte procentuale comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Venitul mediu pe utilizator (ARPU) s-a situat în primul trimestru al anului fiscal în curs la 6,5 euro, comparativ cu 6 euro în precedentul trimestru şi 7,2 euro în perioada similară a anului precedent, se arată în raportul financiar al grupului britanic.

Veniturile din date mobile au crescut cu 26,3% faţă de trimestrul similar din anul fiscal trecut.

Veniturile din servicii la nivelul întregului grup britanic au scăzut în primul trimestru cu 3,5%, în bază organică, la 10,16 miliarde de lire sterline (12 miliarde de euro).

(Suma în euro a fost calculată la cursul de 1,18 euro pentru o liră sterlină, recomandat pentru perioada aprilie-iunie în raportul financiar al grupului britanic Vodafone)