Importurile de maşini second-hand au crescut la maximul ultimilor trei ani

Autor: Bogdan Alecu 21.08.2013

Importurile de autoturisme second-hand au atins luna trecută maximul ultimilor trei ani, cu un volum total de aproape 26.800 de unităţi, în creş­tere cu 72% comparativ cu pe­rioa­da similară a anului trecut, potrivit da­telor Direcţiei Regim Permise de Con­du­cere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

„Importurile de maşini second-hand cu greu pot fi temperate în România cu cât acestea nu sunt fiscalizate corespunzător. Dacă a crescut taxa pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4, acum clienţii s-au orientat către Euro 1 şi 2, iar acest lucru se poate observa din statistici. Pe lângă maşinile vechi preferate acum pentru timbrul de mediu redus, sunt şi multe maşini cu preţuri de 10.000 – 13.000 de euro, ceea ce repre­zintă o concurenţă directă pentru auto­mobilele noi”, a spus Nicolae Sorescu, directorul grupului Rădăcini, care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Citroen, Suzuki şi Mazda.

Creşterea puternică ia prin surprin­dere piaţa auto locală, în contextul în care Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile estima că ritmul de creştere a importurilor de automobile second-hand se va diminua odată cu intrarea în vigoare a timbrului de mediu în luna martie. Astfel, dacă în martie şi aprilie pe fondul trecerii de la taxa de mediu la timbrul de mediu importurile au crescut cu 50%, respectiv 60%, în mai şi iunie ritmul de creştere s-a temperat la valori de 5 respectiv 20%.